Společnost In Creative uvádí, že online tržiště e-shopů představují pro řadu firem atraktivní prodejní kanál. Zpřístupnění online tržišť partnerským prodejcům se navíc e-shopům podle společnosti v posledních letech vyplácí.
„Marketplace představuje nový megatrend online obchodování, na který dnes sázejí všichni velcí hráči na trhu. Online tržiště přinášejí výhody provozovatelům e-shopů i partnerským prodejcům,“ popisuje Michal Baturko Olbert z In Creative.
Na jedné straně totiž podle něj e-shop získá širší portfolio produktů a provizi z prodeje zboží od spolupracujícího partnera, na straně druhé výrobci, maloobchodníci nebo distributoři produktů prostřednictvím platformy tržiště osloví miliony potenciálních zákazníků.
Online tržiště zvedají e-shopům tržby
Dostupná data podle společnosti potvrzují, že online tržiště jsou pro e-shopy dalším významným zdrojem příjmu. Například Amazon vykázal v roce 2019 v segmentu marketplace tržby ve výši 16 miliard dolarů, což představuje meziroční růst o 60 %.
Za loňský rok podle analýzy Digital Commerce 360 utratili nakupující v top stovce online tržišť světa více než dva biliony dolarů. V Česku patří mezi největší provozovatele online tržišť Alza.cz a Mall.cz.
Rozvoj online tržišť v Česku letos výrazně urychlila pandemie koronaviru. Podle vyjádření Alzy je možné prostřednictvím partnerského prodeje nakoupit už sto tisíc produktů od velkých, zavedených dodavatelů i těch malých bez vlastního e-shopu.
Letos v říjnu Mall.cz avizoval, že se do jeho partnerského prodeje zapojilo již na 1 200 partnerských obchodníků. Aktuálně zboží partnerů tvoří již přes 80 % nabídky Mallu a v České republice partnerský prodej generuje více než třetinu ze všech objednávek.
Zdroj: In Creative