Průměrná koncová cena tabletů činila v prvním čtvrtletí 386 dolarů, což je o 21 % méně než ve stejném období loňského roku, uvádí zpráva IMS Research.
Pokles cen je podle analytiků výsledkem intenzivní konkurence na trhu tabletů, přičemž svou cestu si zde dláždí především Apple. S uvedením nového iPadu výrobce snížil základní cenu iPadu 2 na 399 dolarů, což vytváří větší tlak na jeho rivaly, a nutí je snižovat ceny, aby jejich produkty zůstaly konkurenceschopné.
Výrobci zatím dokázali najít pouze několik způsobů, jak své tablety odlišit. Nízká cena se zdá být ale hlavním faktorem, který dokáže přesvědčit spotřebitele, aby si koupili jiný tablet než iPad, říká Gerry Xu, analytik trhu v IMS.
Low-endové tablety se prodávaly dobře a výrobci s produkty v této kategorii ještě přispěli ke snížení průměrné prodejní ceny. Dnes se low-endové tablety prodávají typicky za ceny pod 200 dolarů, tvrdí IMS.
Také výrobci tzv. white-box tabletů snížili ceny pod tuto úroveň, aby v prvním čtvrtletí dosáhli, především na rozvíjejících se trzích, širšího přijetí, uvádí Xu. Přitom podle něj zůstává výzvou nalezení rovnováhy mezi výkonem a ziskovostí při nízké ceně. To potvrzuje i Nvidia v nedávném příspěvku na svém blogu, kde uvádí, že „je neuvěřitelně těžké vyrábět low-costový tablet, navíc se slabými zkušenostmi.“
Přicházející produkty, jako je druhá verze Kindle Fire nebo připravovaný tablet společnosti Google, představují další tlak na výrobce low-endových tabletů jak ve výkonu, tak v ceně, dodává IMS. Amazon navíc svůj tablet Kindle Fire prodává i napřímo bez využití prodejního kanálu a stejný prodejní model lze očekávat od Googlu, což výrobcům umožňuje snížit cenu o marže resellerů.
Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld