Nejnovější studie společnosti IDC hovoří o rostoucí oblibě tabletů a konvertibilních zařízení v podnikové sféře v západní Evropě. Studie zjistila, že tempo zavádění tabletů v podnicích ve Francii, Německu nebo Spojeném království zrychluje. V roce 2018 mají tvořit 15 % všech osobních zařízení v podnicích, zatímco ve druhém pololetí 2014 byl jejich podíl jen 6%.
V západoevropských podnicích se podle IDC v současnosti používá přes 10 milionů tabletů, a to jak v malých, tak v těch největších firmách. IDC očekává, že západoevropské podniky během příštích pěti let nakoupí dalších 40 milionů tabletů a zařízení typu 2 v 1. V roce 2019 pak má do těchto kategorií zapadat každé čtvrté podnikové zařízení.
„Za touto změnou stojí především výhody v podobě vyšší účinnosti a produktivity. V tomto čím dál mobilnějším a digitálnějším prostředí se tablety ukazují být ideálním nástrojem pro to, aby měli zaměstnanci přístup k obsahu a datů, kdykoliv a odkudkoliv,“ uvedla analytička IDC Marta Fiorentiniová.
Letecká doprava, pohostinství a veřejná správa
Současná míra penetrace se pohybuje od 5 % ve veřejném sektoru po 12 % v segmentu dopravy. Může se to zdát nízké, ale celkem 70 % dotázaných společností uvedlo, že během příštích dvou let plánuje nákup tabletů a drtivá většina je přesvědčena, že se podíl těchto tabletů v rámci jejich „vozového parku“ zvýší nejpozději do roku 2018.
IDC uvádí, že tablety budou nakupovat zejména firmy z oblasti letecké dopravy, kterým mají pomoci s odstraněním přílišného papírování, nicméně zde budou i další vertikály s vysokou poptávkou, jmenovitě pohostinství a určité oblasti veřejné správy, tedy segmenty, kde pracovník přichází do přímého styku se zákazníkem. Penetrace v těchto vertikálách má do roku 2018 překonat 17 %.
Analytici současně očekávají vyšší poptávku po hybridních zařízeních, které nabídnou dotykové schopnosti tabletů s výhodami fyzické klávesnice. V řadě firem mají začít nahrazovat klasická PC, zejména tam, kde je potřeba, aby byli zaměstnanci mobilnější.
Tablety a hybridní zařízení mají čím dál více nacházet uplatnění tam, kde se pracuje na cestách (piloti, řidiči, kurýři a další) nebo v terénu (stavebnictví, údržba apod.). Zatímco dříve byl tablet nástrojem manažera, nyní se 60 % podnikových tabletů nachází v rukou řadových zaměstnanců. Tento podíl má v příštích letech i nadále růst.
Zdroj: IDC