Podle analytiků z IDC se letos za první tři čtvrtletí prodalo v regionu EMEA celkem 12 milionů tabletů a do konce roku by měl prodej dosáhnout až 20 milionů.
Přestože firmy se na celkovém množství podílejí zatím pouze 10 %, zájem o tablety z jejich strany roste. Dotykové ovládání, snadná přenositelnost, design a široká míra uplatnění uspokojující rozdílné požadavky jsou podle IDC hlavními faktory, které firmy motivují k většímu přijetí tabletů.
Z výzkumu vyplývá, že více jak 48 % oslovených firem již zvážilo přínos tabletů do svého podnikání a plánuje jejich nákup. Firmy na vertikálním trhu začnou nakupovat tablety nejspíše už během roku 2012. Zájem o tablety mají podle IDC nejen firmy poskytující různé typy (IT) služeb, ale také ostatní sektory jako přeprava či distribuce zboží.
Více jak 22 % firem si myslí, že současná generace tabletů vycházející z iPadu lépe uspokojí jejich požadavky než jejich stávající vybavení, kam patří například speciální přenosná zařízení určená pro vertikální trh.
Využití? Příjem pracovních informací
Použití tabletů záleží podle analytiků na segmentu, ve kterém firma operuje. Tablety lze obecně využít pro prezentace řešení před zákazníky, kontrolu e-mailů či kalendáře. Mohou však být využity i k profesionálním účelům, jako je například automatické čtení hodnot z měřicích zařízení či správa skladu.
Přestože operační systémy Apple iOS a Google Android mají výrazný tržní podíl, Windows 8 jsou velmi očekávané. Podle IDC by jej jako operační systém pro tablety zvolilo více jak 30 % respondentů. Preferovanými technologiemi jsou podle IDC cloud a virtualizace.
Rok 2012 bude podle IDC nepochybně ve znamení růstu trhu tabletů a také rostoucí konkurence mezi výrobci.
Zdroj: IDC