Velké výrobní společnosti při nákupu drahých 3D tiskáren raději obchodují přímo s jejich výrobci a obcházejí tak prodejní kanál. Obchodní příležitosti pro resellery však skýtají menší podniky. Takové jsou závěry nejnovější studie společnosti IDC.
„Jedná se o trh, který vykazuje vyšší preference přímého prodeje než jiná odvětví. Pro prodejní kanál tu však rozhodně existují příležitosti,“ uvedl Keith Kmetz, viceprezident IDC pro tisková řešení a služby.
Studie podle Kmetze zjistila, že pro rozšíření 3D tiskáren bude zapotřebí zákazníky do jisté míry 'vodit za ručičku'. Firmy jsou podle IDC stále ve fázi, kdy se snaží si vyjasnit, jak tato zařízení využít, a budou proto zřejmě potřebovat více služeb a podpory než u klasických tiskáren.
„Dodavatel, ať to bude reseller, nebo výrobce, bude muset na tyto potřeby zákazníků brát ohled,“ dodal Kmetz.
Studie dále zjistila, že 90 % firem, které 3D tiskárny již nasadily, je s nimi „velmi spokojeno“. Hlavním zdrojem této spokojenosti jsou obchodní výhody, které vyplývají z využívání 3D tiskáren v rámci tvůrčích procesů.
Zdroj: IDC