Splní-li se prognóza společnosti IDC, mohou být vývojáři a prodejci her pro PC a Mac klidní. Tržby z prodeje a reklamy mají každý rok růst o stabilní 4 % a do roku 2017 překonat celosvětově hranici 24 miliard dolarů.
Pro celý svět totiž neplatí situace ze severoamerického trhu, kde mají tržby klesat díky rozmachu prohlížečových her, aplikací pro mobilní zařízení a poklesu zájmu o placené hry typu World of Warcraft.
Světové výsledky má totiž táhnout vzhůru rostoucí životní úroveň v zemích BRIC (tj. v Brazílii, Rusku, Indii a Číně) a zároveň neúspěch herních konzolí v rozvojových zemích.
Prognóza dále zmiňuje velký potenciál společnosti Valve proniknout do obývacích pokojů Severní Ameriky a Západní Evropy pomocí svého systému Steam OS a konzolí Steam Machines.
Lewis Ward, ředitel výzkumu pro segment počítačových her v IDC, dodává: „Poptávka po předplatném na počítačové hry zůstane do roku 2017 stabilní, případně trochu poroste. Bude to zčásti proto, že klíčoví vývojáři, distributoři a poskytovatelé začnou poskytovat produkty v rozlišení pro HDTV.
Mezi tím, co nám za tři roky bude moci nabídnout PC, konzole, mikrokonzole a možná i chytrá televize, nebude prakticky žádný rozdíl. Platformy, které budou vynikat, toho dosáhnout kvalitními hrami, dobrými obchodními modely, schopností upoutat pozornost uživatelů a nabídnout jim i sociální zážitek.“
Zdroj: IDC