Společnost IDC uvádí, že celosvětový trh bezpečnostního hardwaru v posledním čtvrtletí 2021 meziročně posílil o 9,7 % na 5,8 miliardy dolarů. Dodávky bezpečnostních zařízení přitom vzrostly o 9,2 % na více než 1,5 milionu kusů.
Podle analytiků se ve sledovaném období dařilo všem kategoriím, přičemž nejrychleji rostla poptávka po zařízeních pro jednotné řízení hrozeb (unified threat management, UTM) – v meziročním srovnání o 12,3 %.
„Přestože problémy s dodavatelským řetězcem na vendory dopadaly v různé míře, trh pokračoval ve zdravém výkonu,“ popisuje Carlo Dávila z IDC s tím, že očekává, že si bezpečnostní zařízení zachovají svoji relevanci i v blízké budoucnosti.
Solidní výkon v EMEA a Latinské Americe
Co se jednotlivých regionů týče, IDC uvádí, že nejlepší výsledek na konci roku zaznamenal náš region EMEA. Ten meziročně vyrostl o 13,7 % následovaný asijskopacifickým regionem se zlepšením o 10,4 %.
Kombinovaný region Severní a Jižní Ameriky se ve čtvrtém čtvrtletí postaral o dvě pětiny tržeb na trhu bezpečnostního hardwaru, přičemž nejrychleji rostla Latinská Amerika (9,4 %).
Z hlediska výrobců se o prvenství přetahují Cisco a Palo Alto. První jmenovaný ve sledovaném období vyrostl o 15 % na 885,8 milionu dolarů, druhý jen těsně zaostal s růstem o 11,3 % na 883,4 milionu.
Třetí příčka patří Fortinetu, jenž zaznamenal úspěšný kvartál s meziročním zlepšením i 20,9 % na 776,2 milionu dolarů. S velkým odstupem následuje Check Point, jenž posílil o 5,2 % na 462,6 milionu, naopak páté Huawei ztratilo 7,2 % a utržilo 189,5 milionu dolarů.
Tabulka – Výsledky globálního trhu bezpečnostního hardwaru v 4Q21 (miliony dolarů)
Výrobce |
Prodej 4Q21 |
Podíl 4Q21 |
Prodej 4Q20 |
Podíl 4Q20 |
Meziroč. změna |
||
1. Cisco |
885,8 |
15,3 % |
770,1 |
14,6 % |
15,0 % |
||
2. Palo Alto |
883,4 |
15,2 % |
794,0 |
15,0 % |
11,3 % |
||
3. Fortinet |
776,2 |
13,4 % |
642,0 |
12,1 % |
20,9 % |
||
4. Check Point |
462,6 |
8,0 % |
439,9 |
8,3 % |
5,2 % |
||
5. Huawei |
189,5 |
3,3 % |
204,2 |
3,9 % |
–7,2 % |
||
ostatní |
2 604,9 |
44,9 % |
2 437,1 |
46,1 % |
6,9 % |
||
Celkem |
5 802,3 |
100,0 % |
5 287,4 |
100,0 % |
9,7 % |
Zdroj: IDC
Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších výrobců
Zdroj: IDC