Společnost IDC očekává, že trh virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality v roce 2019 vyroste o 68,8 % na téměř 20,4 miliardy dolarů. Pro letošní rok pak analytická společnost předpokládá, že trh dosáhne hodnoty 12,1 miliardy dolarů.
Globální trh řešení pro VR a AR poroste hlavně díky komerčnímu sektoru, ke kterému IDC uvádí, že by měl v roce 2019 stát za 64,5 % výdajů v této oblasti. V roce 2022 by se pak podíl měl vyšplhat až více než 80 %.
IDC očekává, že nejvíce za VR a AR budou utrácet firmy zabývající se službami pro spotřebitele, retail a průmyslové společnosti. Výdaje se podle IDC do roku 2022 zdvojnásobí v deseti sektorech včetně státní správy a velkoobchodu.
Spotřebitelský segment podle IDC dosáhne v příštím roce obratu 7,2 miliardy dolarů, avšak poroste mnohem skromnějším tempem než v případě firem – o 36,6 %. Hlavní příležitostí budou i nadále hry a zábava.
Nová zařízení budou podporovat růst
Tom Mainelli z IDC uvádí, že hardwarové a softwarové novinky představené v roce 2018 přinesly nové a vylepšené možnosti využití řešení VR a AR. Pro rok 2019 pak předpovídá, že velcí hráči uvedou nové produkty, které podpoří další inovace v této oblasti.
Z geografického hlediska IDC předpovídá, že nejrychleji poroste trh VR a AR v Kanadě, kde by měl do roku 2022 posílit o 83,7 %. Výrazně růst budou i Spojené státy (77,1 %), Čína (75,9 %) a západní Evropa (75,9 %), náš region má poněkud zaostávat s 66,4% růstem.
Graf – Prognóza průměrného ročního růstu ve vybraných regionech v období 2017-2021
Zdroj: IDC