IDC: Trh virtuální a rozšířené reality čeká v příštích letech trojciferný růst

25. 4. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: HTC
V roce 2016 se podle IDC prodá přibližně 10 milionů kusů hardwaru pro virtuální a rozšířenou realitu, v roce 2020 to bude již přes 100 milionů. Herní řešení by se podle analytiků mohly stát hitem letošních Vánoc.

Podle analytiků z IDC se v roce 2016 dočkáme masivního nárůstu prodeje zařízení z oblasti virtuální reality. IDC očekává, že se letos prodá 9,6 milionu těchto zařízení, především těch nabízených značkami Samsung, Sony, HTC a Oculus. Tržby podle analytiků dosáhnou 2,3 miliardy dolarů.

To však není nic ve srovnání s rokem 2020. Pokud se vyplní prognóza IDC, prodá se v tomto roce již 110 milionů zařízení pro virtuální, ale také rozšířenou realitu. Zařízení druhého typu se na trhu začnou ve větším měřítku objevovat až v příštích letech. V obou případech však má trh růst trojciferným tempem.

IDC dělí trh virtuální a rozšířené reality (VR/AR) do tří hlavních segmentů – bezdisplejových souprav, které pro svou funkci vyžadují zasunutí konkrétního chytrého telefonu (např. Samsung Gear VR), připojených souprav, které mají displej, ale vyžadují připojení k PC, herní konzoli nebo telefonu (např. HTC Vive na obrázku v záhlaví) a samostatných souprav, které fungují autonomně (např. Microsolft HoloLens).

Favorit letošních Vánoc

Očekáváme, že prvních plnohodnotných připojených souprav od značek Oculus, HTC a Sony se v roce 2016 prodají celkem dva miliony. Pokud k tomu připočtete bezdisplejová řešení od Samsungu a dalších výrobců, dostanete zárodek slibného trhu, který přiláká tvůrce obsahu,“ okomentoval situaci Tom Mainelli, viceprezident IDC pro zařízení a displeje.

Videohry budou největší motivací pro koupi soupravy Oculus Rift, HTC Vive nebo PlayStation VR. Ačkoliv se objevily drobné potíže s dodávkami, které bude potřeba vyřešit, jsem si jistý, že do vánoční sezóny bude všech v pořádku,“ dodal Lewis Ward, ředitel výzkumu IDC v oblasti gamingu, a naznačil tak, co bude podle IDC hitem letošních Vánoc.

Rozšířenou realitu očekávejme později

Rozšířená realita (uživatel vidí reálný svět doplněný o virtuální obsah promítaný na displej) se podle IDC na trhu objeví až později. Vývoj podle analytiků sice probíhá, ale vytvoření uspokojivého zařízení je podstatně náročnější než v případě virtuální reality.

Udělat to správně je mnohem důležitější, než to udělat rychle. Rozšířená realita bude mít obrovský dopad na to, jak přistupujeme k technologiím a jak pracujeme. Než k tomu dojde, očekáváme, že výrobci budou experimentovat s možnostmi využití již existujících zařízení – tabletů a telefonů,“ dodal Mainelli.

Tabulka – Prognóza vývoje trhu virtuální a rozšířené reality (miliony)

bitcoin_skoleni

Kategorie

Prodej 2016

Prodej 2020

2016-2020 CAGR*

Hardware pro virtuální realitu

9,6

64,8

183,8 %

Hadrware pro rozšířenou realitu

0,4

45,6

189,8 %

*CAGR = složená roční míra růstu

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %