Hlavní navigace

IDC: Trh tabletů v EMEA rostl i na konci roku, pomohla poptávka vzdělávacích institucí

16. 2. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Scanrail – Fotolia.com
Prodeje v CEE ve čtvrtém kvartálu 2020 vyrostly bezmála o třetinu, v celém regionu EMEA pak o 11,7 % na celkových 14,6 milionu kusů. Spotřebitelé a organizace nejčastěji nakupují tablety kvůli vzdělávání.

Společnost IDC ve své pravidelné zprávě uvádí, že trh tabletů v regionu EMEA ve čtvrtém kvartálu 2020 vyrostl o 11,7 % na 14,6 milionu kusů. Za pokračujícím růstem stála zejména neutuchající poptávka způsobená pandemií covidu-19.

Prodej zařízení určených pro spotřebitele meziročně poskočil o 14,2  % na 11,3 milionu jednotek, přičemž vzdělávací sektor podle analytiků odebral historicky nejvíce tabletů – 1,1 milionu kusů.

Trh tabletů na konci roku zaznamenal růst ve všech subregionech – poptávka ve střední a východní Evropě vyrostla o silných 32,3 % a v regionu MEA o 10,3 %. Nejpomaleji rostly prodeje západní Evropě, o 7,7 %.

V zemích střední a východní Evropy a MEA zůstali spotřebitelé a vzdělávací organizace klíčovým segmentem i v posledním kvartálu a pomohli tak ukončit rok 2020 s růstem,“ komentuje Nikolina Jurišičová z IDC.

Mimořádně úspěšný kvartál pro Lenovo

Analytička dodává, že nedostatek notebooků či jejich rostoucí ceny nutí spotřebitele, aby se více zaměřovali na tablety, a to zejména proto, že trend práce a především vzdělávání z domova zatím neutuchá.

Z hlediska jednotlivých výrobců IDC uvádí, že jedničkou na trhu tabletů v EMEA je nadále Samsung, jenž na konci roku zvýšil prodeje o 26,4 % na bezmála 4,1 milionu kusů, následovaný Applem jenž vykázal růst o 17,1 % na 3,6 milionu tabletů.

Lenovo na třetí příčce i nadále těží ze svého portfolia cenově dostupných zařízení, o které projevují zájem organizace v soukromém i veřejném sektoru. Výrobce ve sledovaném období posílil o silných 152,8 % a meziročně zvýšil svůj tržní podíl o deset procentních bodů.

Čtvrté Huawei zaznamenalo 20,3% propad prodejů na 1,1 milionu tabletů, na pátou příčku si polepšil Microsoft, jenž na konci roku vyrostl o 21,8 % na 461 tisíc kusů.

MMF24

Tabulka – Výsledky trhu tabletů v EMEA v 4Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q20

Podíl 4Q20 

Prodej 4Q19 

Podíl 4Q19 

Meziroční změna

1. Samsung

4,092

28,1 %

3,239

24,8 %

26,4 %

2. Apple

3,588

24,6 %

3,064

23,5 %

17,1 %

3. Lenovo

2,671

18,3 %

1,056

8,1 %

152,8 %

4. Huawei

1,124

7,7 %

1,411

10,8 %

-20,3 %

5. Microsoft

0,461

3,2 %

0,379

2,9 %

21,8 %

ostatní

2,629

18,1 %

3,896

29,9 %

-32,5 %

Celkem

14,566

100,0 %

13,045

100,0 %

11,7 %

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci