Společnost IDC přináší dobré zprávy pro výrobce tabletů – celosvětový trh totiž ve třetím čtvrtletí 2019 vyrostl o mírných 1,9 % na 37,6 milionu kusů. Dvouciferný růst si připsaly společnosti Apple a Amazon.
Oba výrobci totiž ve sledovaném období představili nové modely. Nové iPady pomohly Applu zvýšit prodeje o 21,8 % na 11,8 milionu kusů, tablety Fire 7 a tradiční akce Prime Day zase posílily prodeje Amazonu o 25,6 % na 5,5 milionu kusů.
Na třetí příčku sklouzl Samsung, který ve třetím kvartálu oslabil o 13,9 % na 4,6 milionu kusů. Analytici uvádí, že velký úspěch sklízí především řada Tab A, která tvoří více než polovinu prodejů tabletů značky Samsung.
Čtvrté Huawei, které nadále ovlivňují vyostřené vztahy mezi Čínou a Spojenými státy, vykázalo pokles o 4,4 % na 3,6 milionu kusů. Nejsilnější pětici uzavírá Lenovo, kterému se podařilo vyrůst o 7,6 % na 2,5 milionu kusů.
Tabulka 1 – Předběžné výsledky globálního trhu tabletů (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 3Q19 |
Podíl 3Q19 |
Prodej 3Q18 |
Podíl 3Q18 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
11,8 |
31,4 % |
9,7 |
26,3 % |
21,8 % |
2. Amazon |
5,5 |
14,5 % |
4,4 |
11,8 % |
25,6 % |
3. Samsung |
4,6 |
12,3 % |
5,4 |
14,6 % |
-13,9 % |
4. Huawei |
3,6 |
9,5 % |
3,7 |
10,2 % |
-4,4 % |
5. Lenovo |
2,5 |
6,7 % |
2,3 |
6,3 % |
7,6 % |
ostatní |
9,6 |
25,5 % |
11,4 |
30,9 % |
-15,8 % |
Celkem |
37,6 |
100,0 % |
36,9 |
100,0 % |
1,9 % |
Zdroj: IDC