IDC: Trh tabletů i nadále klesá, vstup Googlu však přináší naději hybridnímu segmentu

9. 5. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © petrrunjela - Fotolia.com
Google oficiálně vstoupil do segmentu hybridních tabletů s oddělitelnou klávesnicí coby poskytovatel platformy systému Chrome OS. Klasický tabletům sice odzvonilo, ale těm hybridním analytici věští silný růst.

Společnost IDC uvádí, že globální trh tabletů pokračoval v dosavadním sestupném trendu i na počátku letošního roku. Během prvního kvartálu se celosvětově prodalo 31,7 milionů těchto zařízení, což představuje meziroční pokles o 11,7 %.

IDC však druhým dechem dodává, že kategorie hybridních modelů s oddělitelnou klávesnicí naopak vykázala 2,9% růst a tvořila již 15,3 % celkového objemu. Segment tradičních tabletů se naopak propadl o 13,9 %.

Třetí hráč na scéně

V oblasti hybridních tabletů se navíc objevil nový hráč v podobě Googlu a jeho operačního systému Chrome OS. Uživatelé tabletů se dosud museli spokojit s Androidem, což se nyní změní a podle analytiků to může přinést zajímavé změny.

Lepší integrace Chrome OS umožní výrobcům, aby se více zaměřili na hardware a služby namísto toho, aby se zabývali tím, jak přinutit Android, aby fungoval v zařízení s oddělitelnou klávesnicí,“ uvedl analytik Jitesh Ubrani.

Ubrani se domnívá, že oficiální vstup Googlu coby poskytovatele odpovídající platformy by mohl vést k budoucímu silnému růstu celého segmentu hybridních tabletů. Pozitivní vliv má mít také snaha Microsoftu dostat Windows 10 na úsporné čipy ARM.

Apple si upevnil vedení, Amazon se propadl o 50 %

Pokud jde o výrobce, lídrem trh tabletů (klasických i hybridních) zůstal Apple, který dokázal navzdory celkovému poklesů prodat o 2 % více iPadů než na počátku roku 2017. Výrobce tak výrazně odskočil druhému Samsungu, který zaznamenal pokles o 11 %.

Na třetím místě zůstalo Huawei, které si zachovalo svou pověstnou imunitu vůči tržním trendům a vyrostlo o 13 %. Na čtvrtém místě skončilo Lenovo s 1,8% růstem, které odtud sesadilo Amazon, jenž si naopak pohoršil o závratných 50 % a je nově pátý.

Tabulka – Výsledky globálního trhu tabletů (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

1Q18

Podíl

1Q18

Prodej

1Q17

Podíl

1Q17

Meziroč.

změna

1. Apple

9,1

28,8 %

8,9

24,9 %

2,1 %

2. Samsung

5,3

16,7 %

6,0

16,7 %

-11,4 %

3. Huawei

3,2

10,0 %

2,8

7,8 %

13,0 %

4. Lenovo

2,1

6,6 %

2,1

5,8 %

1,8 %

5. Amazon

1,1

3,5 %

2,2

6,0 %

-49,5 %

ostatní

10,9

34,4 %

13,9

38,8 %

-21,7 %

Celkem

31,7

100,0 %

35,8

100,0 %

-11,7 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj podílů největších výrobců tabletů

ICTS24

IDC tablety 1Q18

Zdroj: IDC

Čtěte dále

ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci