Trh tenkých klientů v regionu EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika) v roce 2008 rostl navzdory ekonomické nejistotě, která ovlivnila trh IT v celém regionu. Celkově se prodalo 1 358 085 kusů tenkých klientů s hodnotou 457, 07 milionů dolarů. Podíl západní Evropy v na celkovém objemu prodejů v regionu EMEA mírně meziročně klesl z hlediska množství i hodnoty. Prodalo se zde 1 098 826 klientů za 375,94 milionů dolarů. Podíl regionu CEMA (střední a východní Evropa, Blízký východ a Afrika) na celkovém evropském trhu naopak posílil. Prodalo se zde 259 259 kusů a tržby dosáhly hodnoty 81,13 miliónu dolarů.
HP pokračuje v roli lídra segmentu tenkých klientů, když v oblasti EMEA dosáhlo za rok 2008 celkem 436 600 prodaných kusů. Dvojkou je společnost Wyse s 286 148 prodanými kusy.
Z hlediska jednotlivých zemí Německo zůstává největším odběratelem tenkých klientů v regionu s 318 386 kusy, následováno Spojeným královstvím s 225 209 kusy, Holandskem s 182 454 kusy a Francií s 135 472 kusy. Výrobci doufají, že úspěch na tomto trhu by měl zviditelnit pozitivní dopad tenkých klientů ve spojení s virtualizací na šetření nákladů, zabezpečení, správu, životnost řešení a celkovou úsporu na životním prostředí.
Pokud vás téma tenkých klientů a virtualizace zajímá, registrujte se k odběru zářijového tištěného speciálu ChannelWorldu, kde mu bude věnován článek v sekci VAR (Reseller s přidanou hodnotou).