IDC: Trh nositelné elektroniky žene vzhůru zájem o chytrá sluchátka

1. 9. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: magneticmcc @ stock.abobe.com
Trh v druhém čtvrtletí vzrostl o 14,1 %, kategorie chytrých sluchátek posílila o celých 32,6 %. Poptávka po chytrých hodinkách a fitness náramcích slábne, ostatní nositelná zařízení se propadla o více než polovinu.

Společnost IDC uvádí, že celosvětový trh nositelné elektroniky pokračuje v růstu. V druhém čtvrtletí 2020 posílil o 14,1 % na 86,2 milionu prodaných zařízení, přičemž za celkový dvouciferný růst vděčí především poptávce po chytrých sluchátkách.

Tato kategorie v současné době zaznamenává výrazně větší zájem než chytré hodinky a fitness náramky,“ komentuje David Myhrer z IDC s tím, že poptávka po chytrých hodinkách například téměř vymizela v kategorii nízkopříjmových obyvatel.

Řada organizací začala využívat nositelnou elektroniku k boji proti onemocnění covid-19,“ dodává Jitesh Ubrani z IDC. „Tato zařízení se dají používat například k monitorování příznaků či varování uživatelů, kteří se nedrží pravidel sociální izolace.“

Hodinky a náramky už tolik netáhnou

IDC uvádí, že kategorie chytrých sluchátek ve druhém kvartálu vzrostla o 32,6 % a postarala se o 60 % všech tržeb ve sledovaném období. Kategorii dle analytiků dominují výrobci chytrých telefonů, kteří sluchátka přidávají do balení k mobilům.

Hodinky a náramky tvořily 39,2 % dodávek, což představuje pokles o více než pět procentních bodů oproti stejnému období v roce 2019; celkem se prodalo 33,7 milionu kusů zařízení z této kategorie.

Analytická společnost upřesňuje, že nejsilnější hráči – Apple, Huawei a Xiaomi – nadále dominují, zatímco menší značky se spíše trápily. Pozitivním znamením je ale například investice Fitbitu do detekce nemocí.

Ostatní nositelná zařízení, jako například nejrůznější připínací zařízení nebo chytré oblečení, podle IDC v druhém čtvrtletí vykázala 58,7% propad. Výjimkou je chytrý prsten Oura, jenž začala využívat basketbalová NBA pro monitorování hráčů.

Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 2Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2Q20

Podíl 2Q20

Prodej 2Q19

Podíl 2Q19

Meziroč. změna

1. Apple

29,4

34,2 %

23,5

31,1 %

25,3 %

2. Huawei

10,9

12,6 %

6,9

9,1 %

58,0 %

3. Xiaomi

10,1

11,8 %

8,9

11,8 %

13,5 %

4. Samsung

7,1

8,3 %

7,1

9,4 %

0,9 %

5. Fitbit

2,5

2,9 %

3,5

4,6 %

-29,2 %

ostatní

26,1

30,3 %

25,7

34,0 %

1,6 %

Celkem

86,2

100,0 %

75,5

100,0 %

14,1 %

Zdroj: IDC

Graf – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 2Q20

Graf – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 2Q20

Zdroj: IDC

ICTS24

Tabulka 2 – Výsledky největších výrobců chytrých hodinek v 2Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2Q20

Podíl 2Q20

Prodej 2Q19

Podíl 2Q19

Meziroč. změna

1. Huawei

8,1

24,0 %

5,5

15,7 %

45,8 %

2. Xiaomi

6,9

20,4 %

5,9

16,8 %

16,6 %

3. Apple

5,8

17,1 %

5,1

14,4 %

13,7 %

4. Fitbit

2,5

7,3 %

3,5

9,8 %

-29,3 %

5. Garmin

1,5

4,5 %

1,7

4,7 %

-8,5 %

ostatní

9,0

26,7 %

13,6

38,6 %

-34,0 %

Celkem

33,7

100,0 %

35,3

100,0 %

-4,4 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi