Společnost IDC uvádí, že celosvětový trh nositelné elektroniky pokračuje v růstu. V druhém čtvrtletí 2020 posílil o 14,1 % na 86,2 milionu prodaných zařízení, přičemž za celkový dvouciferný růst vděčí především poptávce po chytrých sluchátkách.
„Tato kategorie v současné době zaznamenává výrazně větší zájem než chytré hodinky a fitness náramky,“ komentuje David Myhrer z IDC s tím, že poptávka po chytrých hodinkách například téměř vymizela v kategorii nízkopříjmových obyvatel.
„Řada organizací začala využívat nositelnou elektroniku k boji proti onemocnění covid-19,“ dodává Jitesh Ubrani z IDC. „Tato zařízení se dají používat například k monitorování příznaků či varování uživatelů, kteří se nedrží pravidel sociální izolace.“
Hodinky a náramky už tolik netáhnou
IDC uvádí, že kategorie chytrých sluchátek ve druhém kvartálu vzrostla o 32,6 % a postarala se o 60 % všech tržeb ve sledovaném období. Kategorii dle analytiků dominují výrobci chytrých telefonů, kteří sluchátka přidávají do balení k mobilům.
Hodinky a náramky tvořily 39,2 % dodávek, což představuje pokles o více než pět procentních bodů oproti stejnému období v roce 2019; celkem se prodalo 33,7 milionu kusů zařízení z této kategorie.
Analytická společnost upřesňuje, že nejsilnější hráči – Apple, Huawei a Xiaomi – nadále dominují, zatímco menší značky se spíše trápily. Pozitivním znamením je ale například investice Fitbitu do detekce nemocí.
Ostatní nositelná zařízení, jako například nejrůznější připínací zařízení nebo chytré oblečení, podle IDC v druhém čtvrtletí vykázala 58,7% propad. Výjimkou je chytrý prsten Oura, jenž začala využívat basketbalová NBA pro monitorování hráčů.
Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 2Q20 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 2Q20 |
Podíl 2Q20 |
Prodej 2Q19 |
Podíl 2Q19 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
29,4 |
34,2 % |
23,5 |
31,1 % |
25,3 % |
2. Huawei |
10,9 |
12,6 % |
6,9 |
9,1 % |
58,0 % |
3. Xiaomi |
10,1 |
11,8 % |
8,9 |
11,8 % |
13,5 % |
4. Samsung |
7,1 |
8,3 % |
7,1 |
9,4 % |
0,9 % |
5. Fitbit |
2,5 |
2,9 % |
3,5 |
4,6 % |
-29,2 % |
ostatní |
26,1 |
30,3 % |
25,7 |
34,0 % |
1,6 % |
Celkem |
86,2 |
100,0 % |
75,5 |
100,0 % |
14,1 % |
Zdroj: IDC
Graf – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 2Q20
Zdroj: IDC
Tabulka 2 – Výsledky největších výrobců chytrých hodinek v 2Q20 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 2Q20 |
Podíl 2Q20 |
Prodej 2Q19 |
Podíl 2Q19 |
Meziroč. změna |
1. Huawei |
8,1 |
24,0 % |
5,5 |
15,7 % |
45,8 % |
2. Xiaomi |
6,9 |
20,4 % |
5,9 |
16,8 % |
16,6 % |
3. Apple |
5,8 |
17,1 % |
5,1 |
14,4 % |
13,7 % |
4. Fitbit |
2,5 |
7,3 % |
3,5 |
9,8 % |
-29,3 % |
5. Garmin |
1,5 |
4,5 % |
1,7 |
4,7 % |
-8,5 % |
ostatní |
9,0 |
26,7 % |
13,6 |
38,6 % |
-34,0 % |
Celkem |
33,7 |
100,0 % |
35,3 |
100,0 % |
-4,4 % |
Zdroj: IDC