Společnost IDC ve své analýze oznámila, že trh nositelné elektroniky v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA) v třetím čtvrtletí 2018 vykázal 55% meziroční růst na 6,6 milionu prodaných zařízení.
Dvouciferný nárůst zaznamenaly ve sledovaném období oba segmenty. Prodej základní nositelné elektroniky vzrostl o 48 % a tvoří 55,5 % trhu, zatímco poptávka po chytrých nositelných zařízeních včetně chytrých hodinek stoupla o 65 %.
Francisco Almeida z IDC vysvětluje, že zatímco v západní Evropě vévodí prodej chytrých hodinek, ve střední a východní Evropě a stejně tak na Blízkém východu a v Africe se ve třetím kvartálu minulého roku prosadila zejména základní zařízení.
„Čínský výrobce Xiaomi doslova zaplavil trh cenově dostupným fitness náramkem Xiaomi Mi Band 3 z kategorie základní nositelné elektroniky. Tento model se také stal nejprodávanějším v regionu EMEA,“ dodává Almeida.
Dvouciferný růst ve všech segmentech
Z hlediska zařízení z vyšších cenových hladin se dařilo Applu, kterému meziročně stouply prodeje o 52 %. Ještě větší růst si připsal Samsung, jenž ve třetím čtvrtletí představil chytré hodiny Galaxy Watch. Prodeje zařízení Samsungu vykázaly 89,6% růst.
Poptávka po základní nositelné elektronice se po pěti po sobě jdoucích čtvrtletích propadů opět vrátila k růstu. IDC uvádí, že za úspěchem stojí z větší části náramky Mi Band 2 a Mi Band 3 od značky Xiaomi.
Tento čínský výrobce v regionu EMEA zaznamenal ohromující růst o 766,4 % a zvýšilo svůj tržní podíl na 17,5 %, což mu zajistilo první příčku v prodejnosti. V závěsu za ním se umístil Fitbit s 21,8% meziročním nárůstem prodejů a 17% podílem na trhu.
Tabulka – Výsledky největších výrobců v 3Q18 v regionu EMEA (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 3Q18 |
Podíl 3Q18 |
Prodej 3Q17 |
Podíl 3Q17 |
Meziroč. změna |
1. Xiaomi |
1,15 |
17,5 % |
0,13 |
3,1 % |
766,4 % |
2. Fitbit |
1,12 |
17,0 % |
0,92 |
21,7 % |
21,8 % |
3. Apple |
0,99 |
15,0 % |
0,65 |
15,3 % |
52,0 % |
4. Samsung |
0,80 |
12,2 % |
0,42 |
10,0 % |
89,6 % |
5. Garmin |
0,65 |
9,9 % |
0,58 |
13,7 % |
12,1 % |
ostatní |
1,87 |
28,4 % |
1,54 |
36,2 % |
21,4 % |
Celkem |
6,58 |
100 % |
4,24 |
100 % |
55,0 % |
Zdroj: IDC
Do roku 2022 budou trhu vládnout chytré hodinky
IDC předpokládá, že v roce 2022 se v regionu EMEA prodá 43,8 milionů kusů nositelné elektroniky, přičemž trh dosáhne hodnoty 11 miliard dolarů. Do roku 2022 budou podle IDC většinu trhu tvořit prodeje chytrých hodinek.
Tabulka – Předpoklad vývoje prodeje nositelné elektroniky v regionu EMEA 2018-2022 (miliony kusů)
Typ zařízení |
Prodej 2018 |
Podíl 2018 |
Prodej 2022 |
Podíl 2022 |
CAGR 18–22 |
hodinky |
16,1 |
65,8 % |
31,8 |
72,6 % |
18,5 % |
náramky |
7,2 |
29,4 % |
5,6 |
12,8 % |
-6,1 % |
ostatní |
1,2 |
4,8 % |
6,4 |
14,6 % |
52,0 % |
Celkem |
24,5 |
100 % |
43,8 |
100 % |
15,6 % |
*odhad
Zdroj: IDC