IDC: Trh nositelné elektroniky v příštích letech čeká silný růst a lepší funkce

27. 12. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
Prognóza společnosti IDC počítá v období do roku 2021 s každoročním nárůstem prodeje nositelné elektroniky o 18,4 %. Dominantní kategorií zůstanou zařízení nošená na zápěstí, u kterých se současně očekává posun směrem k pokročilejším modelům.

Společnost IDC vydala novou prognózu vývoje globálního trhu nositelné elektroniky, v níž předpovídá nárůst objemu prodaných zařízení ze 113,2 milionu v roce 2017 na 222,3 milionu v roce 2021. To odpovídá každoročnímu nárůstu o 18,4 % během sledovaného období.

Stále chytřejší zápěstí

Během této doby se má podle analytiků změnit poměr typů prodávaných zařízení, přičemž obecně bude platit, že čím mladší kategorie, tím silnější růst. I v roce 2021 bude sice platit, že elektronika bude nejčastěji nošena na zápěstí, ale zároveň toho bude umět stále více a více.

Nejlevnější kategorie „hloupých“ náramků, jako jsou Xiaomi Mi Band nebo Fitbit Charge, která je v současné době největším segmentem trhu nositelné elektroniky, totiž během sledovaného období ustoupí pokročilejším hodinkám.

Ty začíná IDC dělit na dvě podkategorie – hybridní a chytré. První jmenovaný segment představuje další evoluční stupeň výše uvedených náramků, ovšem s mnohem atraktivnějším designem a pokročilejšími funkcemi. Navíc se jedná o oblast, kde se mohou vyřádit tradiční módní značky.

Druhý segment pak představuje „plnokrevné“ chytré hodinky, u kterých IDC očekává nástup nezávislosti na chytrých telefonech a podpory mobilní konektivity, jakou nabízí například nejnovější model Apple Watch.

Do hry vstoupí móda

Posun od náramků směrem k hodinkám přinese nové příležitosti pro výrobce a distributory, neboť se očekává nárůst průměrných prodejních cen,“ uvedl analytik Jitesh Ubrani, podle něhož však bude pro prodejce stále oříškem přesvědčit spotřebitele o hodnotě těchto zařízení.

Stále přetrvávají potíže posunout se za hranice zdraví a fitness. Tohle je však příležitost pro módní značky, aby se ukázaly, neboť pro jejich zákaznickou základnu nejsou hlavní prioritou funkce,“ dodal Ubrani.

Co se týče čísel, IDC očekává mezi lety 2017 a 2021 jen minimální nárůst prodeje náramků ze 45 na 47,7 milionů kusů. V případě obou kategorií hodinek má naopak dojít ke zdvojnásobení prodaného objemu. Hybridní hodinky mají v roce 2021 tvořit největší segment celého trhu.

Nejrychleji rostoucím segmentem bude audio

Nejrychleji rostoucím segmentem nositelné elektroniky se má ve sledovaném období stát sluchátka, u kterých IDC očekává průměrný nárůst prodeje o 58,5 % ročně. Nutno dodat, že tato kategorie nezahrnuje tradiční bezdrátové headsety, nýbrž pokročilejší modely.

IDC uvádí, že k růstu prodeje bezdrátových sluchátek vybavených fitness funkcemi a dalšími vlastnostmi může přispět postupné mizení 3,5mm jacku z chytrých telefonů. Podobně jako u chytrých hodinek může dojít k „osvobození“ těchto zařízení a posunu jejich úlohy od „hloupé“ periferie k soběstačnému zařízení.

Analytici počítají s tím, že se v roce 2021 prodá 10,6 milionu těchto zařízení oproti 1,7 milionu prodaných v roce 2017. O silný růst segmentu se mají postarat tradiční výrobci, jako jsou Bose nebo Jabra, společně s novými hráči, jako jsou Bragi nebo Nuheara.

Chytré oblečení zatím ocení pouze sportovci

Kategorie oblečení a obuvi má ve sledovaném období vykázat podobně silný růst o 48,7 % ročně a vyrůst ze 2,4 milionu kusů prodaných v roce 2017 na 11,5 milionu v roce 2021. Podle IDC budou mít největší podíl v tomto segmentu boty, například modely schopné počítat kroky.

IDC dodává, že elektronikou vybavené oblečení a obuv najdou uplatnění především v oblasti profesionálního sportu. Přesvědčit širší veřejnost k nákupu poměrně drahých modelů bude i na konci sledovaného období poměrně náročné.

Ptáte se, kde jsou chytré brýle? Schované v marginální kategorii „ostatní“ společně s dalšími zařízeními nespadajícími do výše uvedených kategorií. V této oblasti IDC neočekává žádnou revoluci, ani silný růst. Objem se má mezi lety 2017 a 2021 zvýšit jen o 300 tisíc kusů.

Tabulka – Prognóza vývoje jednotlivých segmentů trhu nositelné elektroniky (miliony kusů)

bitcoin školení listopad 24

Segment

Prodej

2017

Podíl

2017

Prodej

2021

Podíl

2021

CAGR*

17–21

Náramky

45,0

39,8 %

47,7

21,5 %

1,5 %

Hybridní hodinky

29,9

26,4 %

78,0

35,1 %

27,1 %

Chytré hodinky

31,6

27,9 %

71,5

32,1 %

22,7 %

Oblečení a obuv

2,4

2,1 %

11,5

5,2 %

48,7 %

Sluchátka

1,7

1,5 %

10,6

4,8 %

58,5 %

ostatní

2,7

2,4 %

3,0

1,3 %

2,9 %

Celkem

113,2

100,0 %

222,3

100,0 %

18,4 %

* složená roční míra růstu

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA