Společnost IDC uvádí, že celosvětový trh nositelné elektroniky vykázal v prvním čtvrtletí 2019 růst o 55,2 % na 49,6 milionu kusů. Nejsilnější podíl (63,2 %) drží chytré náramky a hodinky, nejrychleji roste poptávka po sluchátkách (meziročně o 135,1 %).
„Růst prodeje chytrých zařízení do ucha podporuje především absence sluchátkových konektorů a rostoucí využití chytrých asistentů, a to jak doma, tak mimo domov,“ vysvětluje Jitesh Ubrani z IDC.
Ubrani dodává, že ve střednědobém výhledu půjde o klíčovou kategorii nositelné elektroniky, jelikož výrobci budou využívat chytrá sluchátka jako vstupní bránu pro spotřebitele do ekosystému nositelných zařízení.
Prodej chytrých náramků a hodinek podle IDC meziročně stoupl o 31,6 % a nadále dominuje trhu nositelné elektroniky. Analytická společnost podotýká, že výrobci i spotřebitelé se i nadále soustředí na funkce pro monitorování zdraví a fyzických aktivit.
Apple v čele, hodinkám vládne Xiaomi
Z hlediska jednotlivých výrobců IDC uvádí, že Apple si v prvním kvartálu 2019 udržel vedoucí pozici zejména díky chytrým hodinkám Apple Watch. Výrobce meziročně posílil o 49,5 % a drží více než čtvrtinový podíl na trhu.
Na druhé příčce se umístilo Xiaomi s meziročním růstem o 68,2 % na 6,6 milionu prodaných zařízení. Úspěch sklízí především jeho chytrý náramek Mi Band, jenž je podle IDC zároveň nejprodávanějším chytrým zařízením na zápěstí.
Nejvýraznější růst o 282,2 % si připsalo třetí Huawei, přičemž za výsledkem stojí hlavně obchodní strategie společnosti, kdy nositelná zařízení nabízí společně se svými chytrými telefony. Je však možné, že se nejistá situace ohledně telefonů dotkne i této kategorie.
Na čtvrté místo si polepšil Samsung, jenž vykázal nárůst prodejů o 151,6 %. Spotřebitele láká hlavně široká nabídka produktů za příznivé ceny. Pátý Fitbit meziročně posílil „jen“ o 35,7 %, nicméně se podle IDC silně prosazuje v segmentu zdravotní péče.
Tabulka – Výsledky největších výrobců v 1Q19 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 1Q19 |
Podíl 1Q19 |
Prodej 1Q18 |
Podíl 1Q18 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
12,8 |
25,8 % |
8,6 |
26,8 % |
49,5 % |
2. Xiaomi |
6,6 |
13,3 % |
3,9 |
12,3 % |
68,2 % |
3. Huawei |
5,0 |
10,0 % |
1,3 |
4,1 % |
282,2 % |
4. Samsung |
4,3 |
8,7 % |
1,7 |
5,3 % |
151,6 % |
5. Fitbit |
2,9 |
5,9 % |
2,2 |
6,8 % |
35,7 % |
ostatní |
18,0 |
36,3 % |
14,3 |
44,8 % |
26,0 % |
Celkem |
49,6 |
100,0 % |
31,9 |
100,0 |
55,2 % |
Zdroj: IDC
Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 1Q19
Zdroj: IDC
Tabulka – Výsledky největších výrobců chytrých náramků a hodinek v 1Q19 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 1Q19 |
Podíl 1Q19 |
Prodej 1Q18 |
Podíl 1Q18 |
Meziroč. změna |
1. Xiaomi |
5,3 |
10,7 % |
3,7 |
11,5 % |
43,6 % |
2. Apple |
4,6 |
9,3 % |
4,0 |
12,6 % |
14,8 % |
3. Huawei |
3,9 |
7,9 % |
1,3 |
3,9 % |
213,0 % |
4. Fitbit |
2,9 |
5,9 % |
2,1 |
6,7 % |
35,9 % |
5. Samsung |
2,0 |
4,1 % |
1,1 |
3,3 % |
92,0 % |
ostatní |
12,5 |
25,3 % |
11,6 |
36,4 % |
7,8 % |
Celkem |
31,3 |
63,2 % |
23,8 |
74,5 % |
31,6 % |
Zdroj: IDC