Na klíčových trzích jako je USA a západní Evropa již druhé čtvrtletí po sobě slábne poptávka po smartphonech, což je podle IDC důsledkem ekonomicky nestabilního prostředí a zároveň očekáváním spotřebitelů na nové modely v závěru letošního roku.
Smartphony však nadále zůstávají hlavním motorem trhu mobilních telefonů.
Tahounem západní Evropy se staly smartphony střední třídy běžící na Androidu, zatímco trh hi-endových zařízení byl ovlivněn čekáním spotřebitelů na nový iPhone.
V regionu střední Evropy, Blízkého východu a Afriky (CEMA) se dařilo Nokii, ačkoli prodeje jejích smartphonů nadále padaly. HTC se dařilo v Rusku a RIM nadále úspěšně bodoval na Blízkém východě a Africe.
Nokia i přes pokračující propad podílu a počtu prodaných kusů zůstala na první příčce. Druhý se umístil Samsung, kterému k dvoucifernému růstu prodeje pomohl zejména hi-endový smartphone Galaxy S2.
Nedařilo se třetímu LG, které meziročně zaznamenalo propad prodejů o více jak 25 %. Naopak ZTE vykázal nárůst ve výšit téměř 60 % a vyhouplo se tak na čtvrtou příčku. Apple prodal o 21,3 % více iPhonů než v loni a propadl se tak na pátou pozici. Dařilo se také ostatní výrobcům, kterým se zvedly prodeje o více jak 26 %.
Celosvětové výsledky trhu mobilních telefonů ve třetím čtvrtletí 2011 (v milionech kusů)
Výrobce |
Prodaných kusů |
Prodaných kusů |
Podíl 3Q 2010 |
Podíl 3Q 2011 |
3Q11/3Q10 |
Nokia |
110,4 |
106,6 |
31,6, % |
27,1 % |
-3,4 % |
Samsung |
71,4 |
87,8 |
20,5 % |
22,3 % |
23 % |
LG |
28,4 |
21,1 |
8,1 % |
5,4 % |
-25,7 % |
ZTE |
12,1 |
19,1 |
3,5 % |
4,9 % |
57,9 % |
Apple |
14,1 |
17,1 |
4 % |
4,3 % |
21,3 % |
Ostatní |
112,5 |
142 |
32,2 % |
36,1 % |
26,2 % |
Celkem |
348,9 |
393,7 |
100 % |
100 % |
12,8 % |
Zdroj: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker