IDC: Trh mobilních telefonů rostl v druhém čtvrtletí o 11 %, Nokia padá

3. 8. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © James Thew - Fotolia.com.jpg
Analytická společnost IDC zveřejnila čísla pro trh mobilních telefonů v druhém čtvrtletí letošního roku. Kteří výrobci jsou nejúspěšnější?

Podle IDC rostl v druhém čtvrtletí trh mobilních telefonů meziročně o 11,3 %.Podle IDC rostl v druhém čtvrtletí trh mobilních telefonů meziročně o 11,3 %. O pozitivní výsledky se postaral segment smartphonů, protože prodej běžných telefonů se meziročně snížil o 4 %.

Pokles poptávky po obyčejných telefonech je patrný zejména na rozvinutých trzích v západní Evropě, ve Spojených státech a Japonsku, kde uživatelé postupně přecházejí na chytré telefony.

Celkově se dle údajů IDC prodalo v druhém čtvrtletí 365,4 milionů zařízení. V segmentu obyčejných telefonů je i díky poklesu prodejů výrazná konkurence. „I silný hráč jakým je Nokia ztrácí podíl v kategorii běžných telefonů, a to ve prospěch low-cost výrobců Micromax, TCL-Alcatel a Huawei,“ tvrdí Kevin Restivo z IDC.

Jedničkou na trhu mobilních telefonů je ve druhém čtvrtletí 2011 stále Nokia. Její tržní podíl se meziročně značně snížil z 33,8 % na 24,2 % a počet prodaných jednotek spadl o více jak 20 %. Příchodem smartphonů s operačním systémem Windows Phone 7 by se měly výsledky firmy opět zlepšit. Pokud k tomu nedojde, může se Samsung k Nokii ještě víc přiblížit, neboť se mu daří náskok úspěšně snižovat. V druhém čtvrtletí získal 19,2 % trhu.

Třetí místo patří LG Electronics s 6,8% podílem a meziročním poklesem prodejů o 18,9 %. To hraje do karet čtvrtému Applu, který dosáhl meziročního růstu 141,8 %. Vloni v tomto období prodal Apple „pouze“ 8,4 milionu zařízení, úspěch iPhonu verze 4 znamenal pro letošní druhé čtvrtletí 20,3 milionů prodaných zařízení. Největší pětku výrobců uzavírá čínská firma ZTE s 36% růstem prodeje.


Top 5 výrobců mobilních telefonů v druhém čtvrtletí 2011 (prodeje v milionech kusů)

Výrobce

Prodej 2Q 2011

Podíl na trhu 2Q 2011

Prodej 2Q 2010

Podíl na trhu 2Q 2010

Meziroční změna

Nokia

88,5

24,2 %

111,1

33,8 %

-20,3 %

Samsung

70,2

19,2 %

63,8

19,4 %

10 %

LG Electronics

24,8

6,8 %

30,6

9,3 %

-18,9 %

Apple

20,3

5,6 %

8,4

2,6 %

141,8 %

ZTE

16,6

4,5 %

12,2

3,7 %

36 %

Ostatní

145

39,7 %

102,3

31,2 %

41,7 %

Celkem

365,4

100 %

328,4

100 %

11,3 %

Zdroj: IDC


V prodeji chytrých telefonů je Nokia až na třetím místě

Přestože je Nokia stále největším výrobcem mobilů na světě, v segmentu chytrých telefonů je až třetí. Předstihli ji jak Apple s 20,3 miliony prodaných zařízení, tak Samsung, s 19,2 miliony. Tržní podíl  Nokie se meziročně snížil z loňských 38,1 % na letošních 15,2 %.

bitcoin školení listopad 24

Nokia prodala v druhém čtvrtletí 16,7 milionů smartphonů, což je meziročně o 30 % méně. Ještě loni ve stejném období byla Nokia jedničkou s 23,8 miliony prodaných zařízení. Snížení prodejů přitom nekoresponduje s výsledky celkového trhu. Podle údajů Strategy Analytics rostl v druhém čtvrtletí trh chytrých telefonů meziročně o 76,3 %.

Nokia se přitom při čekání na smartphony s Windows Phone snaží poklesu prodeje různě bránit. Nedávno představila novou Nokii 500, přičemž změnila značení svých modelů.

Zdroj: IDC, IDG News Service

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci