Podle IDC se na českém trhu IT služeb zaběhl nový normál a nelze tedy očekávat návrat k silným meziročním mírám růstu, které zde byly před deseti lety.
Na druhou stranu můžeme podle analytiků očekávat mírný růst. Trhy IT služeb těží z následujících fakturů: zlepšující se ekonomika, pozitivnější sentiment, dostupnost evropských fondů pro ICT projekty a vlastní potřeba používat moderní IT jako konkurenční výhodu.
„Optimalizace a transformace IT byly loni nejviditelnějšími tématy trhu IT služeb v České republice. Soukromé firmy a některé veřejné instituce již začaly transformovat interní IT, nebo to zvažují. S cílem udržet konkurenceschopnost zrychlí nasazování technologií, které jsou pružné, jednoduché na nasazení a nákladově efektivní,“ uvedla v oznámení manažerka výzkumu Lucie Matějková z IDC v ČR.
Tradiční formy dodávky podle IDC budou stagnovat, ačkoliv další poptávku by měly vyvolat cloudové služby, správa mobilních zařízení (MDM), virtuální desktopy, analýza dat a velká data.
Business intelligence (a související datová analýza) se v řadě odvětví pomalu stává klíčovým nástrojem pro lepší pochopení zákazníků. Především jde o telekomunikační společnosti a finanční instituce, které také využívají síly sociálních sítí.
Poskytovatelé IT služeb v ČR se musí přizpůsobit novému normálu konkurenční reality, varuje IDC. Ačkoliv standardy kvality z pohledu poskytování služeb v posledních několika letech klesly, rovnováha se pravděpodobně rychle vyrovná, dodávají analytici. Pomoci tomu mají výrobce, kteří budou schopni nabídnout vysoce standardizované služby.
Zdroj: IDC