Největší odbyt vykázal v roce 2008 trh s bezpečnostním softwarem v Rusku, kde příjmy dosáhly 210,53 milionu dolarů a představují tak 47,9% podíl z celého trhu. Druhé největší investice do bezpečnostního software byly v Polsku, 66,28 milionu dolarů. Na třetí příčce se umístila Česká republika s 53,91 miliony dolary následovaná Maďarskem s 39,64 miliony dolarů. Nejrychleji rostoucím trhem se stalo Rumunsko.
Nejprodávanější z on-demand řešení se staly SCTM nástroje. Za jejich prodej se utržilo 341,88 milionu dolarů a představují tak 77,8 % trhu. Druhý nejprodávanější se stal IAM software s celkovou hodnotou 42,45 milionu dolarů a třetí SVM vygeneroval příjmy 41,42 milionu dolarů.
Pozici lídra trhu v regionu si stále drží Symantec. Dynamický růst zaznamenal Eset software, čímž se posunul na druhou příčku a Kaspersky Lab se díky dobrým prodejům v Rusku a střední a východní Evropě vyšvihl na příčku třetí.
Největším odběratelem all-in-one bezpečnostních řešení zůstal sektor finančních služeb (bankovnictví, pojišťovnictví a další). Na druhou příčku poskočil sektor vládní, následován zpracovatelským průmyslem, který také zaznamenal zvýšení výdajů. Čtvrtý se umístil sektor komunikační.
Analytici očekávají, že trh bezpečnostního softwaru poroste meziročně o 13,1 % (CAGR) a v roce 2013 dosáhne hodnoty 811,22 milionu dolarů.
Zdroj: IDC (prosinec, 2009)