Společnost IDC informuje, že globální trh bezpečnostního hardwaru ve čtvrtém kvartálu 2018 meziročně stoupl o 16,7 % na 4,5 miliardy dolarů. Počet prodaných zařízení rostl podobným tempem – ve sledovaném období se zvýšil o 20 % na 1,1 milionu kusů.
UTM jako hnací motor trhu
Hlavní podíl na růstu měl opět segment UTM (jednotná správa hrozeb), který vykázal meziroční nárůst o 19,7 % a v současné době představuje již 50,9 % celosvětového trhu bezpečnostního hardwaru.
Silného růstu v posledním čtvrtletí loňského roku dosáhl i segment zabezpečení webu a zpráv, jenž meziročně vzrostl o 18,1 %. Naopak segmenty zařízení pro detekci průniků a vytváření virtuálních soukromých sítí poklesly o 10,4 %, resp. 20,1 %.
Z geografického hlediska trh táhly Spojené státy, které měly na svědomí 36,7 % celkového obratu a zároveň vykázaly silný meziroční růst o 36,0 %. Podobným tempem rostl i region Blízkého východu a Afriky, a to o 31,8 %.
„Trh zakončil rok silným dvouciferným meziročním růstem zejména díky rostoucí popularitě UTM a mimořádnému růstu v regionu Asie a Tichomoří a Blízkého východu,“ upřesnil seniorní analytik Pete Finalle z IDC.
Žádná změna v žebříčku
Co se týče jednotlivých výrobců, zde nenastala žádná výrazná změna v pořadí. Žebříček dál vede Cisco s meziročním růstem o 14,9 %. Ještě lépe si vedlo druhé Palo Alto (růst o 32,2 %) a třetí Fortinet (růst o 17,7 %).
Na čtvrté příčce nalezneme Check Point, který však spíše stagnoval při 1,9% růstu. Nejsilnější pětku tradičně uzavírá Symantec s taktéž nevýrazným meziročním růstem o 6,9 %. Menší výrobci pak dohromady vyrostly nepatrně silněji než celkový trh.
Tabulka – Výsledky globálního trhu bezpečnostního hardwaru (miliony dolarů)
Výrobce |
Příjmy 4Q18 |
Podíl 4Q18 |
Příjmy 4Q17 |
Podíl 4Q17 |
Meziroč. změna |
1. Cisco |
627,5 |
14,1 % |
546,0 |
14,3 % |
14,9 % |
2. Palo Alto |
569,6 |
12,8 % |
430,9 |
11,3 % |
32,2 % |
3. Fortinet* |
441,4 |
9,9 % |
375,1 |
9,8 % |
17,7 % |
3. Check Point* |
426,2 |
9,5 % |
418,4 |
10,9 % |
1,9 % |
5. Symantec |
186,0 |
4,2 % |
174,0 |
4,5 % |
6,9 % |
ostatní |
2 214,7 |
49,6 % |
1 882,0 |
49,2 % |
17,7 % |
Celkem |
4 465,3 |
100,0 % |
3 826,3 |
100,0 % |
16,7 % |
*statistická remíza
Zdroj: IDC
Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších výrobců
Zdroj: IDC