Společnost IDC ve své aktuální zprávě uvádí, že celosvětový trh bezpečnostního hardwaru v posledním čtvrtletí 2019 meziročně vyrostl o 9,4 % na 4,8 miliardy dolarů. Počet prodaných zařízení pak stoupl o 21,1 % na 1,3 milionu kusů.
Zvýšená poptávka po firewallech
Tradiční segment firewallů podle analytiků zaznamenal nejvýraznější růst příjmů – ty meziročně vzrostly o více než 192 milionů dolarů. Největší segment UTM (jednotná správa hrozeb) pak meziročně posílil o 5,8 % a tvořil 57,1 % trhu.
Silný růst vykázal i segment zabezpečení webu a zpráv, meziročně o 6,8 %, resp. 24,6 %. Jedinými segmenty, které ve sledovaném období oslabily, tak byly zařízení pro detekci průniků a vytváření virtuálních soukromých sítí.
Z geografického hlediska v čele poptávky stojí Spojené státy, jež měly na svědomí 38 % celkového obratu. Tržby v západní Evropě meziročně vzrostly o 11,1 %. Analytici také poukazují na rostoucí zájem o zabezpečení zpráv v Severní Americe a Evropě.
„Čtvrtý kvartál ukončil rok 2019 dvouciferným růstem co do prodaných zařízení. Trh pozitivně ovlivnil širší zájem o UTM a regionální poptávka po firewallech v asijsko-pacifickém regionu a na Blízkém východě,“ říká Pete Finalle z IDC.
Ustálená nejsilnější pětice
Žebříček největších výrobců opět nevykázal žádnou změnu. V čele dál stojí Cisco s meziročním nárůstem o úctyhodných 20,3 %, následované Palo Altem (růst o 13,2 %) a Fortinetem (růst o 19,7 %).
Na čtvrté příčce nalezneme Check Point, jenž v posledním čtvrtletí loňského roku vyrostl „jen“ o 5,7 %. Nejsilnější pětici tradičně uzavírá Symantec s meziročním nárůstem o 4,3 %. Menší výrobci pak posilovali v průměru o 4,1 %.
Tabulka – Výsledky globálního trhu bezpečnostního hardwaru (miliony dolarů)
Výrobce |
Příjmy 4Q19 |
Podíl 4Q19 |
Příjmy 4Q18 |
Podíl 4Q18 |
Meziroč. změna |
1. Cisco |
757,5 |
15,8 % |
627,5 |
14,3 % |
20,7 % |
2. Palo Alto |
644,7 |
13,4 % |
569,6 |
13,0 % |
13,2 % |
3. Fortinet |
528,3 |
11,0 % |
441,4 |
10,0 % |
19,7 % |
4. Check Point |
450,5 |
9,4 % |
426,2 |
9,7 % |
5,7 % |
5. Symantec |
183,5 |
3,8 % |
175,9 |
4,0 % |
4,3 % |
ostatní |
2 240,3 |
46,6 % |
2 151,7 |
49,0 % |
4,1 % |
Celkem |
4 804,9 |
100% |
4 392,3 |
100 % |
9,4 % |
Zdroj: IDC
Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších výrobců
Zdroj: IDC