Podle výzkumu IDC rostl meziročně trh tenkých klientů v Evropě, na Blízkém východě a v Africe v roce 2012 o 9,2 % a celkově se prodalo více jak 1,7 milionu jednotek. Analytici vidí budoucí vývoj tohoto segmentu pozitivně a pro rok 2013 předpovídají meziroční růst 6,2 %.
„Přestože prodej komerčních desktopů klesá, trh tenkých klientů zůstává poměrně optimistický,“ říká Oleg Sidorkin z IDC.
„Výrobci v současné době nabízí atraktivní tenké klienty, která splňují potřeby mnoha vertikálních trhů jako je zdravotnictví, bankovnictví, vzdělávání či retail. Vysoká bezpečnost, snadnější administrace, nižší náklady na správu a menší spotřeba jsou hlavní důvody, pro firmy volí tenké klienty před klasickými počítači,“ doplňuje Sidorkin.
Klasičtí tencí klienti představovali v roce 2012 v regionu EMEA 96,2 % prodaných jednotek. Zájem o all-in-one klienty se sice výrazně zvyšuje, stále jsou však pouze okrajovým segmentem. Trhu dominovali především výrobci HP a Dell, kterým v roce 2012 patřilo z pohledu prodaných jednotek 55 % trhu.
Zvýšení počtu prodaných jednotek očekává IDC i v dalším roce. „Růstový potenciál trhu tenkých klientů je v regionu EMEA stále vysoký. Nejvyšší růst v roce 2013, přesahující 10 %, očekáváme ve Francii, Německu a Rusku,“ říká Sidorkin.
Zdroj: IDC