Tablety jsou podle analýzy společnosti IDC jednou z priorit evropských podniků pro rok 2017. V segmentech jako vzdělávání, ubytovací služby, státní správa nebo doprava jsou dokonce uváděny mezi třemi nejvyššími prioritami, pokud jde o investice do IT.
IDC zjistilo, že 60 % ze 1,5 tisíce oslovených firem považuje tablety za klíčovou součást své mobilní strategie, přičemž dvě třetiny firem plánují v krátkodobém horizontu nakoupit klasická nebo hybridní zařízení, což má v příštích třech letech vést k vyšší penetraci.
Ihned dodejme, že v metodice IDC jsou tabletem veškerá zařízení s komponenty schovanými pod displejem, nehledě na přítomnost odnímatelné (nebo dokonce prvně připevněné) klávesnice, operační systém a další parametry.
Software a mobilita
Vyšší zájem o tablety je podle IDC způsoben rostoucími možnostmi jejich využití, ať jde o ceněné mobilní zaměstnance pracující na výkonném hybridním zařízení mimo kancelář nebo o zaměstnance přicházející do přímého styku se zákazníky, kteří tablet používají např. k přijímání objednávek.
Evropské trhy tabletů podle IDC vyspěly a začínají se zaměřovat na aplikace a obchodní využití těchto zařízení. Hlavním cílem je podle studie dosáhnout vyšší produktivity a flexibility zaměstnanců a zlepšit možnosti spolupráce, to vše coby součást širší digitální strategie.
„Hardware je sice stále důležitý, ale klíčovým faktorem pro dosažení obchodních cílů za použití tabletů se stávají aplikace,“ dodala Marta Fiorentiniová, ředitelka výzkumu v IDC CEMA.
Graf – Plánované investice do jednotlivých typů tabletů
Zdroj: IDC