Z předběžných dat společnosti IDC vyplývá, že celosvětový trh tabletů má za sebou další kvartál v červených číslech. Prodej tabletů totiž měl druhém čtvrtletí 2019 klesnout o 5 % na 32,2 milionu kusů zařízení.
Apple drží dvě pětiny trhu, Amazon prudce rostl
Z hlediska jednotlivých trhů je zřejmé, že Apple stále drží první příčku. Ve druhém kvartálu meziročně vyrostl o 6,1 % na 12,3 milionu kusů a zvýšil svůj tržní podíl na 38,1 %. Daří se zejména novému konvertibilnímu iPadu Air.
Druhý Samsung vykázal mírný pokles o 3,1 % na 4,9 milionu prodaných zařízení. Spotřebitelé mají podle IDC zájem hlavně o nižší modely řad E a A. Huawei ve sledovaném období oslabilo o 6,5 % a jeho budoucnost i ve sféře tabletů zůstává nejistá.
Výtečný kvartál má za sebou Amazon, jenž zaznamenal 46,3% růst. Analytická společnost ovšem podotýká, že prodeje tabletů této značky pravidelně vykazují sezónní výkyvy a letošní čtvrtletí nebylo výjimkou. Amazon se totiž připravuje na Prime Day.
Nejsilnější pětku uzavírá Lenovo, jehož prodeje klesly o 6,9 %. I tak se ovšem výrobci podařilo vykázat solidní růst na nasycených trzích jako jsou Spojené státy, západní Evropa a Japonsko. Prodej tabletů ostatních výrobců se meziročně propadl o bezmála čtvrtinu.
Tabulka 1 – Předběžné výsledky globálního trhu tabletů za 2. kvartál 2019 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 2Q19 |
Podíl 2Q19 |
Prodej 2Q18 |
Podíl 2Q18 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
12,3 |
38,1 % |
11,6 |
34,1 % |
6,1 % |
2. Samsung |
4,9 |
15,2 % |
5,0 |
14,9 % |
-3,1 % |
3. Huawei |
3,3 |
10,3 % |
3,5 |
10,5 % |
-6,5 % |
4. Amazon |
2,4 |
7,4 % |
1,6 |
4,8 % |
46,3 % |
5. Lenovo |
1,9 |
5,8 % |
2,0 |
5,9 % |
-6,9 % |
ostatní |
7,5 |
23,3 % |
10,1 |
29,9 % |
-25,9 % |
Celkem |
32,2 |
100,0 % |
33,9 |
100,0 % |
-5,0 % |
Zdroj: IDC