Prodejní čísla dokazují, že Apple se svým iPadem nastartoval trh mediálních tabletů. V téměř 90 % všech prodaných tabletů si spotřebitelé odnesli právě iPad. Apple zatím tomuto segmentu dominuje, ale ostatní výrobci přicházejí s tablety postavenými na Androidu, jako je Samsung Galaxy Tab, Motorola Xoom nebo PlayBook od RIMu. Podíl Applu tak může podle analytiků poklesnout.
Analytici odhadují, že v průběhu roku 2010 se prodalo celkem 17 milionů tabletů a v letošním roce počet prodaných kusů vzroste na 44,6 milionu, z čehož se 40 % prodá jen v USA. O rok později počet prodaných tabletů dosáhne podle odhadů téměř 71 milionů.
Čtečky proti nebo vedle tabletů?
Jedničkou na trhu e-čteček je Amazon se svým Kindlem. Ve třetím čtvrtletí prodal 1,1 milionu kusů a ovládl 41,5 % trhu. Druhý se umístil Pandigital s 16,1 % podílem, který kromě e-čteček založených na e-papíru vyrábí také zařízení s LCD displeji. V těsném závěsu jej následuje Barnes and Noble se čtečkami Nook, jenž v současné době dodává pouze na americký trh. Dařilo se čtvrtému Sony s více jak 200 tisíci prodanými kusy a 8,4 % následované čínským Hanvonem s 8,2 %. Ostatní výrobci představují zbývajících 10,4 %.
V roce 2010 se podle analytiků prodalo 10,8 milionu e-čteček. V následujících letech jejich prodeje tolik neporostou jako u tabletů, které je zřejmě budou nahrazovat. Stále se ale jistě najdou uživatelé, kteří výhody e-čteček ocení. V roce 2011 se prodeje podle IDC zvednou na 14,7 milionu a o rok později na 16,6 milionu.
Zdroj: IDC