IDC předpovídá pro letošní rok na trhu CRM systémů obrat 18,2 miliardy dolarů, což by znamenalo meziroční růst 11 %.
Analytici v předpovědi vychází především z výsledků trhu za první polovinu roku 2011, kdy obrat dosáhl 9,2 miliardy dolarů. Meziroční růst pro první polovinu roku se vyšplhal na 13,3 %, a to je třikrát více než v roce předchozím.
Tři ze čtyř segmentů dosáhly na trhu CRM aplikací růstu. Prodej, marketing a služby zákazníkům zaznamenaly podle předpokládaných výsledků za celý rok 2011 růst v dvouciferných číslech.
Segment kontaktních center sice nedosáhl tak dobrých výsledků, přesto IDC očekává znatelné zlepšení z poklesu 3,6 % v loňském roce.
Oracle vede?
Jedničkou na světovém trhu CRM aplikací je Oracle, který jako jediný dosáhl v první polovině roku 2011 dvouciferného tržního podílu, konkrétně 13,2 %. Salesforce.com se umístilo na druhém místě a s meziročním růstem 22,6 % je nejrychleji rostoucím výrobcem v první desítce.
Celkem 18 výrobců zaznamenalo za první polovinu roku 2011 obrat vyšší než 100 milionů dolarů. Těchto 18 výrobců tak představuje 63 % trhu CRM aplikací. O zbylých 37 % se dělí ostatních 172 firem.
Analýza IDC je založena na výsledcích téměř 190 výrobců CRM aplikací ze 49 zemí.
Zdroj: IDC