IDC: Spotřebitelé se chtějí bavit, za elektroniku a další produkty utratí 1,3 bilionu dolarů

17. 5. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Maksim Šmeljov - Fotolia.com
Analytici předpokládají, že růst spotřebitelských výdajů za techniku do roku 2022 poroste v průměru o 3 % ročně. V roce 2019 bude největší zájem o chytrou nositelnou elektroniku a zařízení pro chytrou domácnost.

Aktuální předpověď společnosti IDC naznačuje, že spotřebitelé letos utratí za techniku 1,32 miliardy dolarů, což by představovalo meziroční nárůst o 3,5 %. Zajímat se budou hlavně o hry využívající prvky rozšířené reality a chytré vychytávky do domácnosti.

Analytici zároveň odhadují, že růst zájmu o tradiční i nové technologie ze strany spotřebitelů si udrží podobné tempo až do roku 2022, kdy by se jejich výdaje měly vyšplhat na 1,43 bilionu dolarů.

96 % výdajů poputuje na tradiční technologie

IDC uvádí, že tradiční technologie, mezi které patří počítače, mobilní telefony a mobilní telekomunikační služby, budou v roce 2019 tvořit více než 96 % všech spotřebitelských výdajů. Polovina výdajů poputuje na telekomunikační služby.

Růst tohoto segmentu však podle analytické společnosti nečeká žádná velká exploze. IDC odhaduje, že tradiční technologie porostou do roku 2022 v průměru o mírných 2,4 % ročně.

Naopak nové technologie, mezi které IDC zařazuje soupravy pro virtuální a rozšířenou realitu, robotické systémy, zařízení pro chytrou domácnost a nositelnou elektroniku, čeká silný růst v průměru o 20,6 % ročně.

IDC předpovídá, že v roce 2022 budou výdaje na nové technologie tvořit 5 % všech spotřebitelských výdajů. V roce 2019 bude největší zájem o chytrou nositelnou elektroniku a zařízení pro chytrou domácnost, které by měly tvořit čtyři pětiny všech výdajů.

Analytická společnost zároveň uvádí, že zařízení pro chytrou domácnost budou nejrychleji rostoucí technologickou kategorií s průměrným ročním růstem o 38 %.

Spotřebitelé chtějí komunikovat

Z hlediska využití bude největší zájem o zařízení a technologie orientované na komunikaci. Ty by podle IDC měly v roce 2019 tvořit polovinu všech spotřebitelských výdajů. Utrácet budou hlavně za volání a psaní zpráv.

Druhou nejsilnější kategorií s čtvrtinovým podílem na výdajích bude zábava. Spotřebitelé chtějí poslouchat hudbu, upravovat a sdílet fotky a videa, stahovat a hrát online hry, dívat se na televizi, video a filmy.

IDC odhaduje, že co se týče konkrétních případu využití nových technologií, nejrychleji budou posilovat hry s prvky rozšířené reality (v průměru o 82,9 % ročně) a řešení pro domácí automatizaci (v průměru o 59,8 % ročně).

Graf – Nejčastější případy užití v letech 2017-2022 

Graf – Využití nových technologií do 2022

 

bitcoin_skoleni

Odshora: hry s prvky rozšířené reality, automatizace domácnosti, sledování videí, letecké snímkování, hry s prvky virtuální reality, ostatní

Zdroj: IDC

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci