Nejvíce se přes mobilní zařízení připojují k internetu uživatelé ve Spojených státech. Západní Evropa je spolu s Japonskem v tomto trendu přibližně dva roky pozadu.
V letošním roce podle analytiků využije ve Spojených státech pro přístup k internetu počítač 240 milionů uživatelů, v roce 2016 to prý bude pouze 225 milionů.
Ve stejném časovém úseku vyroste počet mobilních uživatelů ze současných 175 milionů na 265 milionů. Rok 2015 pak bude prvním, kdy se bude více uživatelů připojovat raději pomocí mobilního zařízení než přes počítač.
Analytici také zkoumali, jaké aktivity spotřebitelé na internetu provozují. Podle IDC využívá v letošním roce přibližně 66 % uživatelů počítač pro přístup k sociálním sítím. V roce 2016 toto číslo poklesne na 52 %.
Díky vyšší penetraci mobilních zařízení očekává IDC nárůst trhu mobilní reklamy, který v roce 2011 dosáhl hodnoty 6 miliard dolarů. O pět let později, tedy v roce 2016, odhadují analytici hodnotu tohoto trhu na 28 miliard.
Porostou také výdaje na m-commerci v segmentu B2C a tento segment dosáhne v roce 2016 hodnoty 223 miliard dolarů.
Zdroj: IDC