Hlavní navigace

IDC: Spotřebitelé letos utratí 1,69 miliardy dolarů za technologie

24. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Maksim Šmeljov - Fotolia.com
Přestože do tradičních segmentů poputují tři čtvrtiny spotřebitelských výdajů, IDC podotýká, že spotřebitelé najeli na vlastní formu digitální transformace. Jejich výdaje na nové technologie do roku 2023 porostou v průměru o 13,2 % ročně.

Společnost IDC ve své aktuální prognóze odhaduje, že globální spotřebitelské výdaje na technologie se letos vyšplhají na 1,69 miliardy dolarů, což by představovalo meziroční nárůst o 5,3 %. Podobné tempo růstu by pak mělo vydržet až do roku 2023.

Analytici uvádí, že zhruba tři čtvrtiny všech výdajů na spotřební technologie poputují k tradičním segmentům. Polovinu této částky budou tvořit výdaje na mobilní telekomunikační služby následované mobilními telefony a osobní výpočetní technikou.

Tradiční technologie ovšem podle IDC vykážou do roku 2023 poměrně mírný růst, a to v průměru o 2,2 % ročně. Naopak výdaje na nové technologie by měly do konce prognózovaného období stoupat v průměru o 13,2 % ročně.

Mezi nové technologie společnost řadí soupravy pro virtuální (VR) a rozšířenou (AR) realitu, služby na vyžádání, robotické systémy, zařízení pro chytrou domácnost a chytrou nositelnou elektroniku.

Nejvíce by se podle analytiků mělo dařit právě chytrým domácím zařízením a službám na vyžádání; ty by v roce 2023 měly představovat zhruba 90 % výdajů na nové technologie.

I spotřebitelé procházejí digitální transformací

Technologické pokroky neustále redefinují pojem ,uživatelské pohodlí‘. Spotřebitelé si postupně osvojují nové technologie od chytrého osvětlení až po bezpečnostní monitorovací systémy,“ říká Stacey Soohoová s poukazem na to, že i mezi spotřebiteli probíhá digitální transformace.

Výrobci zase hledají nové příležitosti pro navazování a udržování kontaktu se zákazníky a hledají vyvážený mix personalizace a funkcionality. Zároveň dochází k prolínání mezi digitálními a fyzickými zážitky.

Největšími kategoriemi mezi spotřebitelskými technologiemi budou komunikace a zábava, jež by měly představovat přes 70 % celkových výdajů. Výdajům na zábavu budou dominovat televizní i hudební služby i online videohry.

Konkrétní případy využití nových technologií, které v prognózovaném období vykážou nejrychlejší růst, by podle analytiků IDC měly být hry využívající rozšířenou realitu (136,3 % CAGR) a sledování videoobsahu ve virtuální realitě (47,3 % CAGR).

Graf – Podíl potřebitelských výdajů podle kategorií

 

MMF24

Shora: soupravy pro VR/AR, drony, robotické systémy, služby na vyžádání, nositelná elektronika, ostatní

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci