Společnost IDC ve své nové studii poukazuje na velký potenciál, který se skrývá ve spolupráci technologických startupů se systémovými integrátory nebo konzultanty. Analytici uvádějí, že takové spojení sil dokáže uspokojit poptávku po inovacích v evropských firmách.
IDC naznačuje, že spolupráce s integrátorem či poskytovatelem služeb může přemostit propast mezi mentalitou startupu a koncového podnikového zákazníka, kde proti sobě (velmi zjednodušeně řečeno) na jedné straně stojí mladá, malá a mrštná firma a na druhé velký těžkopádný kolos.
Partner, který stojí mezi těmito dvěma extrémy a je schopný pochopit potřeby obou stran, může být velmi nápomocný a přispět ku spokojenosti všech zúčastněných. Jeho hlavním úkolem je v tomto případě přetavit technologii startupu do podoby, ve které podnik dokáže rozeznat hodnotu.
Jehla v kupce sena
IDC na druhou stranu dodává, že tento koncept není snadné realizovat a na cestě k úspěchu stojí řada překážek včetně potenciálního nedostatku důvěry, ale také přehnaného nadšení. Situaci nepomáhá ani to, že celý proces musí proběhnout rychle a efektivně.
„V zásadě jde o to, najít jehlu v kupce sena, vybudovat si vzájemnou důvěru, společně vytvořit hodnotnou nabídku a následně s ní uspět u klientů,“ uvedla Mette Ahorluová, vedoucí výzkumu IDC European Services.
Konzultanti a integrátoři podle Ahorluové musí postupovat systematicky. Prvním krokem je vybrat si slibného partnera v obrovském množství nových statupů a druhým je posouzení jeho technologie, obchodního modelu a důvěryhodnosti a vytvoření společného návrhu.
Třetím krokem je pak otestování nového řešení u několika klientů a závěrečným čtvrtým krokem je zařazení tohoto řešení do ekosystému a jeho uvedení na trh. Každý z těchto čtyř kroků má podle IDC svá vlastní úskalí, ale v případě úspěchu nabízí taková spolupráce nemalé výhody.
Zdroj: IDC