Takové jsou závěry nejnovějšího průzkumu analytické společnosti IDC realizované ve spolupráci s agenturou Research Now během vánočních svátků 2013.
Zúčastnilo se jej 511 majitelů chytrých telefonů a pro následně analyzování nákupního chování bylo využito dat z panelového průzkumu zahrnujícího více než 10 tisíc uživatelů smartphonů.
Celkem 69 % dotázaných souhlasí s tvrzením „Můj smartphone je klíčový nástroj pro dosažení lepšího nákupního zážitku“, zatímco pouze 12 % majitelů smartphonů s tímto tvrzením nesouhlasí.
Chytré telefony spotřebitelům umožňují získat informace, které potřebují pro utvrzení nákupním rozhodnutí. 7 z 10 dotázaných uvedlo, že svůj smartphone používají pro srovnání cen zboží a 5 z 10 si na svém chytrém telefonu čte recenze produktů.
Spotřebitelů využívající při nakupování svůj chytrý telefon bude přibývat. Rovných 70 % spotřebitelů uvedlo, že plánují v tomto roce svůj smartphone využít pro zlepšení nákupních zážitků.
Máte personalizované nabídky?
Prodejcům to otevírá prostor pro personalizované nabídky, kterým dává přednost 47 % majitelů chytrých telefonů. Z toho častěji (54 %) mladí do 35 let než staří nad 55 let, pro které jsou tyto nabídky důležité pouze ve 43 % případů.
Pro kamenné prodejny to představuje velkou výzvu, protože 1 z 5 majitelů chytrého telefonu uvedl, že během vánočního období nakoupil u konkurence, zatímco byl v obchodě, kde si původní zboží chtěl zakoupit.
Zdroj: IDC