IDC: Smartphony po 1. čtvrtletí 2013 tvoří většinu trhu mobilních telefonů

2. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Mopic - Fotolia.com
V prvním čtvrtletí 2013 se po celém světě podle analytické společnosti IDC prodalo 418,6 milionu mobilních telefonů, což při srovnání s rokem 2012 představovalo nárůst o 4 %. Jak se dařilo smartphonům?

Nejvíce mobilních telefonů prodal v prvním čtvrtletí tradičně Samsung, který zároveň dokázal meziročně navýšit počet prodaných kusů o téměř 23 %. Navzdory slábnoucí poptávce po feature phonech a čtvrtinovému propadu v kusech dvojkou zůstala Nokia.

Třetí se umístil Apple, který prodal pouze o 6,6 % více než loni. LG pomohlo uvedení série Optimus L a také výroba Nexusu 4, zaznamenalo tak meziroční nárůst o 12,4 % a vrátilo se na čtvrtou pozici.

První pětku výrobců mobilní telefonů uzavírá ZTE, kterému se prodeje propadly o 16,5 %.

Prodeje mobilních telefonů v prvním čtvrtletí 2013 (v milionech kusů)

Výrobce

Mil. ks
 1Q12

Mil. ks
 1Q13

Podíl 1Q12

Podíl 1Q13

1Q13/1Q12
Změna

Samsung

93,6

115

23,3 %

27,5 %

22,9 %

Nokia

82,7

61,9

20,6 %

14,8 %

-25,1 %

Apple

35,1

37,4

8,7 %

8,9 %

6,6 %

LG

13,7

15,4

3,4 %

3,7 %

12,4 %

ZTE

16,2

13,5

4 %

3,2 %

-16,5 %

Ostatní

161,1

175,4

40 %

41,9 %

8,9 %

Celkem

402,4

418,6

100 %

100 %

4 %

 Zdroj: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker

Smartphony nahrazují osobní počítače

Chytrých telefonů se meziročně prodalo o 41,6 % více než loni, tedy 216,2 milionu kusů, a tvořily 51,6 % trhu. Důvody rostoucí obliby smartphonů jsou podle analytiků prosté. Spotřebitelé požadují od svého telefonu funkce počítače a dny, kdy primárně byly používány pro volání a psaní SMS, jsou pryč.

Svůj podíl na tom mají také čínští výrobci, kteří se zaměřují na výrobu smartphonů i transformace etablovaných značek. Ještě rok zpátky mezi přední dodavatele patřila Nokia, BlackBerry (dříve RIM) i HTC, dnes se v první pětce výrobců nachází Huawei a ZTE.

O více než 60 % více chytrých telefonů než loni prodal v prvním čtvrtletí Samsung. V závěru čtvrtletí dokonce celkově větší objem než ostatní výrobci z první pětky.

Druhý Apple zaznamenal od třetího čtvrtletí 2009 pouze jednociferný nárůst prodejů a jeho tržní podíl oslabil. Dařilo se třetímu LG nejen vlivem partnerství s Googlem a dokázalo prodat o 110,2 % více než loni.

Na čtvrtou příčku se vyhouplo Huawei a předstihlo tak svého čínského konkurenta, ZTE.

Prodeje smartphonů v prvním čtvrtletí 2013 (v milionech kusů)

bitcoin školení listopad 24

Výrobce

Mil. ks
 1Q12

Mil. ks
 1Q13

Podíl 1Q12

Podíl 1Q13

1Q13/1Q12
Změna

Samsung

44

70,7

28,8 %

32,7 %

60,7 %

Apple

35,1

37,4

23 %

17,3 %

6,6 %

LG

4,9

10,3

3,2 %

4,8 %

110,2 %

Huawei

5,1

9,9

3,3 %

4,6 %

94,1 %

ZTE

6,1

9,1

4 %

4,2 %

49,2 %

Ostatní

57,5

78,8

37,7 %

36,4 %

37 %

Celkem

152,7

216,2

100 %

100 %

60,7 %

 

Zdroj: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker

 

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci