Podle posledních dat společnosti IDC se prodeje počítačů (desktopů i notebooků) propadly oproti roku 2010 o 13,4 %. Z pohledu obratu se oba segmenty vyvíjely odlišně: trh notebooků klesl v hodnotě o 17,8 % (tedy více než v prodaných kusech), zatímco trh desktopů zaznamenal v eurech 2,7% růst. Průměrná cena desktopu na Slovensku poprvé v historii překonala cenu notebooku.
Notebooky tvořily již druhý rok v řadě tři čtvrtiny všech dodaných počítačů na slovenský trh. Dodávky desktopů nadále klesaly, přičemž v roce 2011 dosáhly dosavadního minima.
Hlavním faktorem stojícím za poklesem slovenského trhu PC především ze začátku roku bylo přezásobení z konce předchozího roku. Výrobci v závěru roku 2010 očekávali tradičně silnou sezónní poptávku, jenže trh nesplnil jejich očekávání z důvodu poklesu důvěry spotřebitelů, relativně vysoké nezaměstnanosti a již vysoké saturace. Ke konci roku 2011 počítačový trh navíc zasáhl nedostatek pevných disků, nepříznivý vývoj měnového kurzu a boom v prodeji tabletů.
Podle Petra Švagrovského, analytika IDC pro oblast PC a serverů na českém a slovenském trhu byl „rok 2011 bodem zvratu. Segment notebooků do té doby vykazoval po deset let dvouciferný růst. Podobně tak rostl stabilně v poslední dekádě i spotřební segment, v roce 2011 se však propadl téměř o čtvrtinu.“
Lídrem slovenského trhu desktopů se v roce 2011 stalo HP s 40,5% tržním podílem následované značkami Dell a Prestigio. Nejsilnějším hráčem na poli notebooků byl Asus, který spolu s následujícími společnostmi HP a Acer dosáhl kombinovaného podílu na trhu 68,5 %.
Zdroj: IDC