Podle společnosti IDC dosáhl globální trh bezpečnostního hardwaru ve druhém kvartálu 2016 solidního růstu. Celkem se během tohoto období prodalo 659 tisíc zařízení v hodnotě 2,75 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 15,2 %, resp. 5,8 %.
Hlavním tahounem trhu byl segment UTM (jednotná správa hrozeb), který ve druhém kvartálu vykázal vykázal růst o 13,4 % a vygeneroval tržby ve výši 1,35 miliardy dolarů. Za celé první pololetí pak segment UTM vykázal 15,7% růst a uzavřel tak již sedmý rok nepřerušeného dvouciferného růstu.
Dobře se dařilo i segmentu IDP (detekce a prevence průniků) se 4,8% růstem a tržbami ve výši 402 milionů dolarů a segmentu správy obsahu, který vyrostl o 4,9 % na 426 milionů dolarů. Prodej klasických firewallů naopak poklesl o 6,7 % a řešení typu VPN (virtuální soukromé sítě) dokonce o 14,6 %.
K růstu ve druhém kvartálu přispěly všechny velké regiony. USA, které tvoří 41 % globálního trhu, hlásí 6% zvýšení příjmů, APAC se 22% tržním podílem rostl o 1,7 % a západní Evropa se 20% podílem rostla o 5,9 %.
Lídrem trhu zůstalo Cisco se 16,3% podílem, na které se díky dobrým výsledkům dotahuje druhý Check Point. Výtečný kvartál za sebou mají Palo Alto Networks s nárůstem tržeb o více než 38 %, díky čemuž firma získala dvouciferný tržní podíl. Dobře si vedl i čtvrtý Fortinet, pátý Blue Coat naopak nestíhal udržet tempo s tempo.
Tabulka – Přehled trhu bezpečnostních řešení (miliony dolarů)
Výrobce |
Příjmy 2Q16 |
Podíl 2Q16 |
Příjmy 2Q15 |
Podíl 2Q15 |
Meziroč. změna |
1. Cisco |
449 |
16,3 % |
441 |
17,0 % |
1,6 % |
2. Check Point |
358 |
13,0 % |
325 |
12,5 % |
10,0 % |
3. Palo Alto Networks |
334 |
12,1 % |
241 |
9,3 % |
38,2 % |
4. Fortinet |
270 |
9,8 % |
213 |
8,2 % |
26,4 % |
5. Blue Coat |
117 |
4,2 % |
114 |
4,4 % |
1,9 % |
ostatní |
1 224 |
44,5 % |
1 264 |
4,6 % |
-3,2 % |
Celkem |
2 751 |
100 % |
2 601 |
100 % |
5,8 % |
Zdroj: IDC
Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců
Zdroj: IDC