Společnost IDC zveřejnila přehled vývoje globálního trhu displejů pro digital signage ve druhém kvartálu 2018. Celosvětový prodej ve sledovaném období meziročně posílil o 15,9 % a dosáhl více než 871 tisíc kusů.
IDC uvádí, že nejrychleji rostoucími regiony v oblasti digital signage jsou Latinská Amerika a Asie (mimo Japonska). Latinskoamerický trh ve druhém čtvrtletí posílil o 135,6 %, zatímco ten asijský povyrostl o 21,9 %.
Analytici v současné době předpovídají, že za celý rok 2018 bude dodáno 3,5 milionu displejů. Dále očekává, že v roce 2019 trh poroste o 10 % a v roce 2020 zaznamená 12% růst. V roce 2020 by tak mohlo být dodáno přes 4,4 milionu kusů.
4K a 43" displeje na vzestupu
Průzkum IDC dále ukázal, že nejprodávanější kategorií z hlediska rozlišení jsou sice stále obrazovky s rozlišením Full HD (1920 x 1080 px). Modely s 4K rozlišením (3840 x 2160) však vykázaly masivní meziroční nárůst prodeje o 396,9 %.
Ve druhém čtvrtletí tohoto roku se výrazně zvýšil i prodej displejů se 43" úhlopříčkou, a to o 107,3 %. Dalším skokanem v rámci deseti nejčastěji prodávaných velikostí obrazovky se staly 32palcové displeje, které posílily o 44,1%.
Trhu stále vévodí Samsung
Samsung opět obhájil pozici lídra trhu, kterou tak držel již 22. kvartál v řadě. Ve druhém čtvrtletí 2018 dosáhl 33,9% tržního podílu a prodal téměř 300 tisíc displejů. Silný meziroční růst zaznamenal zejména v Kanadě a Latinské Americe.
Na druhém místě se drží LG s 8,5% tržním podílem. Přestože firma prodala více než 74 tisíc displejů a ve druhém kvartálu posílila v Latinské Americe a Asii (mimo Japonska), v meziročním srovnání si v dodávkách pohoršila o 8,5 %.
Goodview meziročně vyrostl o 30,4 % a prodal téměř 70 000 zařízení pro digital signage. Z jeho nabídky si polepšily především 55palcové a 65palcové displeje, jejichž prodeje se zvýšily o 45,5 % a 77,2 %.
Na čtvrté místo spadl NEC s tržním podílem 7,4 % a prodejem přes 64 tisíc displejů. Elitní pětici pak uzavírá Foxconn, jenž zaznamenal meziroční nárůst o 9,5 %. Prodejce meziročně nejvíce posílil v Asii (mimo Japonska), kde mu prodej vzrostl o 1 233 %.
Tabulka – Výsledky globálního prodeje digital signage (kusy)
Prodejce |
Prodej 2Q18 |
Podíl 2Q18 |
Prodej 2Q17 |
Podíl 2Q17 |
Meziroč. změna |
1. Samsung |
295 585 |
33,9 % |
244 184 |
32,5 % |
21,1 % |
2. LG |
74 199 |
8,5 % |
80 942 |
10,8 % |
-8,3 % |
3. Goodview |
69 805 |
8,0 % |
53 534 |
7,1 % |
30,4 % |
4. NEC |
64 357 |
7,4 % |
67 999 |
9,0 % |
-5,4 % |
5. Foxconn |
52 201 |
6,0 % |
47 686 |
6,3 % |
9,5 % |
ostatní |
315 176 |
36,2 % |
257 512 |
34,3 % |
22,4 % |
Celkem |
871 323 |
100,0 % |
751 857 |
100,0 % |
15,9 % |
Zdroj: IDC
Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších hráčů
Zdroj: IDC