IDC: Samsung již ovládá třetinu globálního trhu digital signage

17. 10. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Samsung
Globální trh digital signage ve druhém čtvrtletí 2018 vyrostl o 15,9 %. Společnost IDC očekává, že vzestupný trend bude pokračovat dvouciferným růstem i v následujících dvou letech. Mezi výrobci se výrazně dařilo Samsungu, jehož tržní podíl překonal třetinovou hranici.

Společnost IDC zveřejnila přehled vývoje globálního trhu displejů pro digital signage ve druhém kvartálu 2018. Celosvětový prodej ve sledovaném období meziročně posílil o 15,9 % a dosáhl více než 871 tisíc kusů.

IDC uvádí, že nejrychleji rostoucími regiony v oblasti digital signage jsou Latinská Amerika a Asie (mimo Japonska). Latinskoamerický trh ve druhém čtvrtletí posílil o 135,6 %, zatímco ten asijský povyrostl o 21,9 %.

Analytici v současné době předpovídají, že za celý rok 2018 bude dodáno 3,5 milionu displejů. Dále očekává, že v roce 2019 trh poroste o 10 % a v roce 2020 zaznamená 12% růst. V roce 2020 by tak mohlo být dodáno přes 4,4 milionu kusů.

4K a 43" displeje na vzestupu

Průzkum IDC dále ukázal, že nejprodávanější kategorií z hlediska rozlišení jsou sice stále obrazovky s rozlišením Full HD (1920 x 1080 px). Modely s 4K rozlišením (3840 x 2160) však vykázaly masivní meziroční nárůst prodeje o 396,9 %.

Ve druhém čtvrtletí tohoto roku se výrazně zvýšil i prodej displejů se 43" úhlopříčkou, a to o 107,3 %. Dalším skokanem v rámci deseti nejčastěji prodávaných velikostí obrazovky se staly 32palcové displeje, které posílily o 44,1%.

Trhu stále vévodí Samsung

Samsung opět obhájil pozici lídra trhu, kterou tak držel již 22. kvartál v řadě. Ve druhém čtvrtletí 2018 dosáhl 33,9% tržního podílu a prodal téměř 300 tisíc displejů. Silný meziroční růst zaznamenal zejména v Kanadě a Latinské Americe.

Na druhém místě se drží LG s 8,5% tržním podílem. Přestože firma prodala více než 74 tisíc displejů a ve druhém kvartálu posílila v Latinské Americe a Asii (mimo Japonska), v meziročním srovnání si v dodávkách pohoršila o 8,5 %.

Goodview meziročně vyrostl o 30,4 % a prodal téměř 70 000 zařízení pro digital signage. Z jeho nabídky si polepšily především 55palcové a 65palcové displeje, jejichž prodeje se zvýšily o 45,5 % a 77,2 %.

Na čtvrté místo spadl NEC s tržním podílem 7,4 % a prodejem přes 64 tisíc displejů. Elitní pětici pak uzavírá Foxconn, jenž zaznamenal meziroční nárůst o 9,5 %. Prodejce meziročně nejvíce posílil v Asii (mimo Japonska), kde mu prodej vzrostl o 1 233 %.

Tabulka – Výsledky globálního prodeje digital signage (kusy)

Prodejce

Prodej

2Q18

Podíl

2Q18

Prodej

2Q17

Podíl

2Q17

Meziroč.

změna

1. Samsung

295 585

33,9 %

244 184

32,5 %

21,1 %

2. LG 

74 199

8,5 %

80 942

10,8 %

-8,3 %

3. Goodview

69 805

8,0 %

53 534

7,1 %

30,4 %

4. NEC

64 357

7,4 %

67 999

9,0 %

-5,4 %

5. Foxconn

52 201

6,0 %

47 686

6,3 %

9,5 %

ostatní

315 176

36,2 %

257 512

34,3 %

22,4 %

Celkem

871 323

100,0 %

751 857

100,0 %

15,9 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších hráčů

bitcoin školení listopad 24

 podíly výrobců digital signage

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci