Nová zpráva společnosti IDC hovoří o silném 24,9% nárůstu globálního prodeje tabletů ve třetím kvartálu 2020. Celkem se během tohoto období po světě prodalo 47,5 milionu těchto zařízení, zejména vlivem pokračující pandemie.
Analytici dodávají, že hlavním zdrojem poptávky byli spotřebitelé, kteří si pořizovali cenově dostupná zařízení pro práci nebo vzdělávání z domova, jakož i zábavu. Podniková poptávka oproti tomu vcelku nepřekvapivě poklesla.
Jedničkou na trhu zůstal Apple s bezmála 30% podílem a meziročním nárůstem prodeje o 17,4 %, který však bledne ve srovnání s růstem druhého Samsungu, jenž si polepšil o 89,2 % a výrazně se díky tomu přiblížil 20% tržnímu podílu.
Jediným vendorem z první pětice, který nerostl, byl třetí Amazon, jehož výsledky se snížily o nepatrné 1,2 %. Další výrobci v pořadí, Huawei a Lenovo, rostli dvojciferně, konkrétně o 32,9, resp. 62,4 %. Menší výrobci si kolektivně polepšili o mírná 3,1 %.
Tabulka – Výsledky globálního trhu tabletů (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 3Q20 |
Podíl 3Q20 |
Prodej 3Q19 |
Podíl 3Q19 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
13,9 |
29,2 % |
11,8 |
31,1 % |
17,4 % |
2. Samsung |
9,4 |
19,8 % |
5,0 |
13,0 % |
89,2 % |
3. Amazon |
5,4 |
11,4 % |
5,5 |
14,4 % |
-1,2 % |
4. Huawei |
4,9 |
10,2 % |
3,7 |
9,6 % |
32,9 % |
5. Lenovo |
4,1 |
8,6 % |
2,5 |
6,6 % |
62,4 % |
Ostatní |
9,9 |
20,9 % |
9,6 |
25,3 % |
3,1 % |
Celkem |
47,6 |
100,0 % |
38,1 |
100,0 % |
24,9 % |
Zdroj: IDC