Klíčové trendy a budoucí vývoj retailového trhu, který ovlivní region obchodní i technologické investice v retailovém segmentu v regionu EMEA představilo IDC minulý týden na bezplatné webové konferenci, které se účastnili analytici Ivano Ortis, Christine Bardwell, Mark Yates and Hana Chmelová.
„Retaileři v západní Evropě budou dále investovat do vytvoření omnichannelového přístupu a technologie bude hrát jednu z klíčových rolí. Retaileři v regionu CEMA pak budou dále na vyspělých západních trzích hledat inspiraci, jak postavit zákazníka do středu investic a rozhodování,“ říká Christine Bardwel z IDC.
10 nejdůležitějších předpovědí pro retailový trh v regionu EMEA pro rok 2013
- Retaileři odstraní bariéry a začnou více podporovat tzv. Stop Start Shoppery.
- Vyspělost retailového omni-channelu nadále poroste.
- Ke splnění cílů v omni-channelu budou muset retaileři výrazně investovat do platformy a architektury.
- Obchodníci se více zaměří na cestu výrobku od dodavatele na polici.
- Vylepšené prodejny „vyšší úrovně“ zlepší zákazníkům dojem (nebo zkušenost) z nákupu.
- Modernizace a rozšiřování ruského retailu povede ke vylepšování IT, jelikož vedoucí hráči budou hledat konkurenční výhody.
- Online retaileři v regionu CEE začnou přecházet od experimentování k základnímu provozu.
- Na Blízém východě se začnou objevovat kompletní retailová řešení předpripravená k prodeji.
- Prodejní místa se začnou více zaměřovat a orientovat na zákazníka.
- Vyspělá datová architektura umožní skutečný omni-channel marketing.
Zdroj: IDC