Propad se odehrál také v počtu prodaných kusů. Ve 2. čtvrtletí 2009 se celkem prodalo 127 829 kusů zařízení, což představuje meziroční 17,9% pokles.
V segmentu firewall/VPN došlo k meziročnímu poklesu o 20 % na 84,79 milionů dolarů, ovšem mezičtvrtletně zaznamenal tento segment 3,8% růst. Podle analytiků je to tím, že se trh dedikovaných firewall/VPN stává v Evropě vyspělejší a silnější na rozdíl od trhu unifikovaných bezpečnostních řešení. Jedničkou trhu nadále zůstalo Cisco, následované společnostmi Juniper Networks a Nokia.
Prodeje UTM zařízení představují největší část trhu. Příjmy z prodeje těchto zařízení ve 2. čtvrtletí 2009 dosáhly 113 milionů dolarů, ale přesto se při meziročním srovnání jedná o 0,6% pokles prodejů. Nejprodávanějšími produkty se staly zařízení společnosti Fortinet, dále WatchGuard a Juniper.
Trh zařízení zabraňujících vniknutí se meziročně propadl o 22,5 % a příjmy činily 66,15 milionů dolarů. Jediničkou v segmentu se staly produkty Cisco následované produkty společností McAfee a IBM-ISS.
Zařízení pro správu obsahu jako jediné vykázaly meziroční růst, konkrétně 12,2 %. Leaderem v prodaných kusech zůstalo Cisco, ovšem v kategorii webových služeb dominoval McAfee.
Segment VPN se při srovnání s předchozím rokem poklesl o 5,8 % a příjmy z prodeje těchto zařízení dosáhly 55,07 milionů dolarů. Jedničkou se stala Nokia následovaná firmami Juniper a Check Point.
Výsledky trhu bezpečnostního zařízení v západní Evropě za 2. čtvrtletí 2009
Výrobce |
2Q08 |
2Q09 |
Podíl 2Q08 |
Podíl 2Q09 |
Růst 2Q09/2Q08 (v%) |
Cisco |
125,58 |
82,78 |
29,1 % |
21,2 % |
-34,1 % |
Juniper |
37,50 |
26,99 |
8,7 % |
6,9 % |
-28 % |
Nokia |
24,24 |
24,19 |
5,6 % |
6,2 % |
-0,2 % |
Fortinet |
15,37 |
18,39 |
3,6 % |
4,7 % |
19,6 % |
Check Point |
12,08 |
13,34 |
2,8 % |
3,4 % |
10,4 % |
Ostatní |
216,83 |
224,30 |
50,2 % |
57,5 % |
3,4 % |
Celkem |
431,60 |
389,99 |
100 |
100 |
-9,6 % |
Zdroj: IDC (září, 2009)