Nová prognóza společnosti IDC naznačuje, že globální prodej souprav pro virtuální (VR) a rozšířenou (AR) realitu letos stoupne o 54,1 % na 8,9 milionu kusů. Růst ještě zrychlí na průměrných 66,7 % ročně a v roce 2023 by se mělo prodat 68,6 milionu kusů těchto zařízení.
Analytická společnost odhaduje, že v roce 2023 se prodá 36,7 milionu kusů headsetů pro VR při průměrném ročním růstu 46,7 %. Více než polovinu prodejů (59 %) budou utvořit soběstačné soupravy následované periferními zařízeními (37,4 %). O zbytek se postarají bezdisplejové headsety.
Na větší růst se podle IDC můžou těšit headsety pro AR, kterých by se v roce 2023 mělo prodat 31,9 milionů, přičemž jejich prodej poroste v průměru o 140,9 % ročně. Větší část (55,3 %) prodejů budou tvořit soběstačné sety, menší (44,3 %) pak periferní soupravy. Bezdisplejové headsety si připíšou méně než 1 %.
Spotřebitelé prahnou po VR a AR více než podniky
IDC odhaduje, že zhruba dvě třetiny všech souprav v roce 2023 poputují mezi spotřebitele. Konkrétní případy podnikového nasazení virtuální a rozšířené reality se budou diametrálně lišit, nicméně se podle analytické společnosti dotknou všech vertikál od školení a služeb až po maloobchod a design.
„Někteří z prvních vývojářů zařízení pro VR více orientují na spotřebitelský segment,“ komentuje Tom Mainelli z IDC. „Headsety pro AR jsou naopak od počátku orientované na podnikový segment. Očekáváme však, že s rozmachem rozšířené reality na mobilech a tabletech poroste zájem i ze strany spotřebitelů.“
Graf – Prognóza vývoje trhu a poměru mezi VR a AR
Zdroj: IDC