IDC: Prodej nositelné elektroniky vzrostl o 21,7 % díky novým zařízením

6. 12. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
Společnosti Xiaomi a Samsung ve třetím kvartálu 2018 téměř zdvojnásobily prodeje, z nejsilnější pětky se propadl jen Fitbit. Budoucnost podle IDC patří nositelné elektronice s pokročilými funkcemi a zdravotními aplikacemi.

Nová zpráva společnosti IDC hovoří o dvojciferném růstu trhu nositelné elektroniky. Ve třetím kvartálu 2018 se celosvětově prodalo 32 milionů zařízení tohoto typu, což představuje meziroční nárůst o 21,7 %.

Za pozitivním vývojem stojí především nová základní zařízení od Fitbitu, Garminu a Huawei a také rostoucí poptávka po nositelné elektronice v Asii. Tam se ve sledovaném období prodala více než polovina zařízení, přičemž trh povyrostl o 21,4 %.

IDC naznačuje, že právě zvýšená poptávka po základní nositelné elektronice by mohla nastartovat zájem o zařízení z vyšších cenových hladin, jak budou uživatelé potenciálně upgradovat na nositelnou elektroniku s pokročilými funkcemi.

Z chytrých hodinek se stávají doktoři na zápěstí

Analytik IDC Jitesh Ubrani uvádí, že výrobci chytrých hodinek se stále více orientují na zdravotní aplikace, a dodává, že právě trh zdravotní péče v budoucnu oddělí zrno (výrobce nabízející zařízení s pokročilými funkcemi) od plev (laciných značek).

Jedničkou na trhu nositelné elektroniky se ve třetím čtvrtletí 2018 stalo Xiaomi díky úspěchu hodinek Mi Band 3 a expanzi za hranice domácí Číny. Značka vyrostla o silných 90,9 % na 6,9 milionu prodaných zařízení a zvýšila svůj podíl na trhu na 21,5 %.

Druhý Apple na konci kvartálu představil první chytré hodinky schválené pro použití ve zdravotnictví, díky čemuž meziročně zvýšil prodeje o 54 %. Propad naopak zaznamenal Fitbit na třetí příčce, a to o 3,1 %. IDC však odhaduje, že firma se brzy vrátí k růstu.

Huawei skončilo na čtvrté příčce s 20,3% růstem, přičemž většinu z 1,9 milionu zařízení prodalo v Číně. Skokanem se stal pátý Samsung, kterému se podařilo zvýšit prodej o celých 91 % na 1,8 milionu kusů. Za úspěchem stojí hlavně nová řady Galaxy Watch.

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 3Q18 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18 

Prodej 3Q17 

Podíl 3Q17

Meziroč. změna

1. Xiaomi

6,9

21,5 %

3,6

13,7 %

90,9 %

2. Apple

4,2

13,1 %

2,7

10,3 %

54,0 %

3. Fitbit

3,5

10,9 %

3,6

13,7 %

-3,1 %

4. Huawei

1,9

5,9 %

1,6

6,0 %

20,3 %

5. Samsung

1,8

5,6 %

0,9

3,6 %

91,0 %

ostatní

13,7

43,0 %

13,8

52,7 %

-0,8 %

Celkem

32,0

100,0 %

26,3

100,0 %

21,7%

Zdroj: IDC

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 3Q18

bitcoin školení listopad 24

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců 3Q18

Zdroj: IDC

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci