Nová zpráva společnosti IDC hovoří o dvojciferném růstu trhu nositelné elektroniky. Ve třetím kvartálu 2018 se celosvětově prodalo 32 milionů zařízení tohoto typu, což představuje meziroční nárůst o 21,7 %.
Za pozitivním vývojem stojí především nová základní zařízení od Fitbitu, Garminu a Huawei a také rostoucí poptávka po nositelné elektronice v Asii. Tam se ve sledovaném období prodala více než polovina zařízení, přičemž trh povyrostl o 21,4 %.
IDC naznačuje, že právě zvýšená poptávka po základní nositelné elektronice by mohla nastartovat zájem o zařízení z vyšších cenových hladin, jak budou uživatelé potenciálně upgradovat na nositelnou elektroniku s pokročilými funkcemi.
Z chytrých hodinek se stávají doktoři na zápěstí
Analytik IDC Jitesh Ubrani uvádí, že výrobci chytrých hodinek se stále více orientují na zdravotní aplikace, a dodává, že právě trh zdravotní péče v budoucnu oddělí zrno (výrobce nabízející zařízení s pokročilými funkcemi) od plev (laciných značek).
Jedničkou na trhu nositelné elektroniky se ve třetím čtvrtletí 2018 stalo Xiaomi díky úspěchu hodinek Mi Band 3 a expanzi za hranice domácí Číny. Značka vyrostla o silných 90,9 % na 6,9 milionu prodaných zařízení a zvýšila svůj podíl na trhu na 21,5 %.
Druhý Apple na konci kvartálu představil první chytré hodinky schválené pro použití ve zdravotnictví, díky čemuž meziročně zvýšil prodeje o 54 %. Propad naopak zaznamenal Fitbit na třetí příčce, a to o 3,1 %. IDC však odhaduje, že firma se brzy vrátí k růstu.
Huawei skončilo na čtvrté příčce s 20,3% růstem, přičemž většinu z 1,9 milionu zařízení prodalo v Číně. Skokanem se stal pátý Samsung, kterému se podařilo zvýšit prodej o celých 91 % na 1,8 milionu kusů. Za úspěchem stojí hlavně nová řady Galaxy Watch.
Tabulka – Výsledky největších výrobců v 3Q18 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 3Q18 |
Podíl 3Q18 |
Prodej 3Q17 |
Podíl 3Q17 |
Meziroč. změna |
1. Xiaomi |
6,9 |
21,5 % |
3,6 |
13,7 % |
90,9 % |
2. Apple |
4,2 |
13,1 % |
2,7 |
10,3 % |
54,0 % |
3. Fitbit |
3,5 |
10,9 % |
3,6 |
13,7 % |
-3,1 % |
4. Huawei |
1,9 |
5,9 % |
1,6 |
6,0 % |
20,3 % |
5. Samsung |
1,8 |
5,6 % |
0,9 |
3,6 % |
91,0 % |
ostatní |
13,7 |
43,0 % |
13,8 |
52,7 % |
-0,8 % |
Celkem |
32,0 |
100,0 % |
26,3 |
100,0 % |
21,7% |
Zdroj: IDC
Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 3Q18
Zdroj: IDC