IDC: Prodej nositelné elektroniky v 4. kvartálu 2018 vystřelil o 31,4 %

13. 3. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
Za celý rok 2018 vzrostl globální trh nositelné elektroniky o 27,5 % na 172,2 milionu kusů. Do budoucna bychom měli sledovat hlavně segment chytrých bezdrátových sluchátek, který ve čtvrtém kvartálu posílil o 66,4 % a IDC mu předpovídá další růst.

Společnost IDC uvádí, že celosvětový trh nositelné elektroniky v posledním čtvrtletí loňského roku vzrostl o 31,4 % na 59,3 milionu prodaných kusů. Za celý rok 2018 pak trh posílil o 27,5 % na 172,2 milionu kusů.

Analytická společnost naznačuje, že o růst se postarala hlavně nositelná zařízení představená na sklonku roku společně s nositelnou elektronikou předních výrobců, která byla dodávána k chytrým telefonům uvedeným v průběhu roku.

IDC rovněž dodává, že prudce roste popularita bezdrátových sluchátek, jako jsou například AirPods od Applu, Pixel Buds od Googlu či model QC35II od značky Bose, která usnadňují komunikaci s chytrými asistenty.

Chytrá zápěstí, chytré uši

Segment chytrých hodinek ve čtvrtém kvartálu 2018 meziročně vzrostl o 55,2 % a v současné době tvoří 34,3 % trhu nositelné elektroniky. Segment fitness náramků drží na trhu 30% podíl, prodej chytrých sluchátek vykázal 66,4% růst a tvoří 21,9 % trhu.

Analytik Jitesh Ubrani z IDC se domnívá, že popularita chytrých sluchátek dál poroste, jelikož se jedná o atraktivní mezeru na trhu. Dodává rovněž, že chytrá bezdrátová sluchátka vhodně doplňují ekosystém nositelné elektroniky.

Trojciferný růst pro Huawei a Samsung

Z hlediska jednotlivých výrobců se nejvíce dařilo Huawei a Samsungu, kteří ve sledovaném období vykázali růst o 248,5 %, resp. 105,6 %. Trojciferný růst IDC přičítá prodeji nových chytrých telefonů výrobců společně s nositelnou elektronikou.

Vedoucí Apple v posledním kvartálu 2018 posílil o 21,5 % na 16,2 milionu kusů hlavně díky silným prodejům čtvrté generace chytrých hodinek Apple Watch. Druhé Xiaomi těžilo z popularity modelu Mi Band 3 a vykázalo 43,3% růst na 7,4 milionu kusů.

V kontextu silného růstu ostatních výrobců se 3% posílení Fitbitu zdá jako propadák. Výrobce navíc za celý loňský rok zaznamenal pokles v prodejích o 10 % na 13,8 milionu kusů. Fitbit ovšem sází na rostoucí segment zdravotních aplikací.

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 4Q18 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q18

Podíl 4Q18

Prodej 4Q17 

Podíl 4Q17

Meziroč. změna

1. Apple

16,2

27,4 %

13,3

29,6 %

21,5 %

2. Xiaomi

7,5

12,6 %

5,2

11,6 %

43,3 %

3. Huawei

5,7

9,6 %

1,6

3,6 %

248,5 %

4. Fitbit

5,5

9,4 %

5,4

11,9 %

3,0 %

5. Samsung

4,0

6,8 %

2,0

4,3 %

105,6 %

ostatní

20,3

34,3 %

17,6

38,9 %

15,6 %

Celkem

59,3

100,0 %

45,1

100,0 %

31,4 %

Zdroj: IDC

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 4Q18

 Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 4Q18

Zdroj: IDC

bitcoin školení listopad 24

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 2018 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2018

Podíl 2018

Prodej 2017

Podíl 2017

Meziroč. změna

1. Apple

46,2

26,8 %

33,1

24,5 %

39,5 %

2. Xiaomi

23,3

13,5 %

16,1

11,9 %

44,6 %

3. Fitbit

13,8

8,0 %

15,4

11,4 %

-10,0 %

4. Huawei

11,3

6,6 %

4,6

3,4 %

147,3 %

5. Samsung

10,7

6,2 %

5,8

4,3 %

85,1 %

ostatní

66,8

38,8 %

60,0

44,4 %

11,2 %

Celkem

172,2

100,0 %

135,0

100,0 %

27,5 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci