Nositelná elektronika v loňském roce podle společnosti IDC učinila „velký krok kupředu“ a prodej chytrých hodinek a dalších podobných zařízení má až do roku 2018 růst o 78 % ročně. V letošním roce by se mělo prodat 19 milionů nositelných zařízení, trojnásobek toho, co v loni. V roce 2018 už by to mělo být 112 milionů.
IDC poprvé vydala prognózu, která segment dělí do tří kategorií podle ceny a vlastností. Kategorie nazvala, od nejnižší po nejvyšší, complex accessories (složité doplňky), smart accessories (chytré doplňky) a smart wearables (chytrá nositelná elektronika).
První, nejnižší kategorie zahrnuje například fitness náramky typu Nike+, FuelBand nebo Fitbit, v cenách začínajících na 50, spíše však 100 dolarech. Tato kategorie bude prodle prognózy v období do roku 2018 nejpopulárnější ze všech tří. Tato zařízení částečně fungují i samostatně, ale pro plné využití je potřeba je spárovat s telefonem, tabletem nebo PC.
Prostřední kategorie má podle IDC získávat popularitu pomaleji, ale do roku 2018 má překonat prodej té nejnižší. Tato zařízení jsou rovněž závislá na spojení s mobilním zařízením, ale už umožnují například instalaci aplikací třetích stran. Spadají sem například hodinky Samsung Galaxy Gear, stejně jako Sony SmartWatch nebo Pebble.
Nejvyšší kategorie, která zahrnuje zcela nezávislá zařízení typu Google Glass, je dosud v plenkách. Celosvětový prodej podle IDC překoná 2 miliony kusů až v roce 2016. Klíčem k úspěchu této kategorie na trhu podle IDC bude schopnost výrobců přesvědčit uživatele, aby přešli na pro ně dosud neznámý způsob používání elektroniky, spolu s dostatečnou nabídkou aplikací třetích stran.
IDC závěrem dodává, že je jen otázkou času, kdy celý segment nositelných zařízení pronikne do podnikové sféry. Již dlouho se spekuluje, že jak Google, tak Apple chtějí vstoupí na trh s vlastními chytrými hodinkami.
Zdroj: IDG News Service