IDC: Prodej chytrých telefonů v západní Evropě vyrostl v roce 2014 o 6,2 %

2. 3. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Aaron Amat - Fotolia.com
K rekordním výsledkům došlo v kontextu nasyceného trhu mobilních telefonů, který celkově meziročně poklesl o 5,2 %.

Podle zprávy společnosti IDC vykazoval západoevropský trh mobilních telefonů v roce 2014 známky nasycení. Celkem se zde za celý rok prodalo 174,1 milionu jednotek, což představuje meziroční pokles o 5,2 %. Na vině jsou však výhradně klasické telefony, jejichž prodej se meziročně propadl o 39 %.

Prodej chytrých telefonů naopak v meziročním srovnání vykázal růst a podíl těchto zařízení díky tomu dosáhl 84 % všech prodaných mobilních telefonů.

Chytrých telefonů se meziročně prodalo o 6,4 % více než v roce 2014 (145,8 milionu), zároveň vyrostla i celková hodnota (o 1,7 % na 62,7 miliardy dolarů).

Ačkoliv byl celkový trh [mobilních telefonů] poznamenán vysokou penetrací, segment chytrých telefonů dosáhl v roce 2014 rekordních výsledků, co se týče hodnoty i počtu prodaných kusů. V západní Evropě v současnosti chytrý telefon vlastní již sedm z deseti lidí,“ uvedl Francisco Jeronimo, ředitel výzkumu IDC pro evropský trh mobilních zařízení.

Největší podíl na růstu měl úspěch šesté generace iPhonu, rostoucí obliba phabletů a exploze nabídky zařízení pod 150 dolarů.

Na evropský trh v loni vstoupilo 28 nových značek, z nichž většina které staví svou strategii na cenově dostupných zařízeních. To usnadnilo přechod z klasického na chytrý telefon těm spotřebitelů, kteří dosud nebyli přesvědčeni o skutečné hodnotě chytrého zařízení,“ dodal Jeronimo.

Prodej phabletů vyrostl o 174 %

Zmíněné phablety tvořily v roce 2014 celkem 10 % všech prodaných chytrých telefonů. Ačkoliv jejich průměrná cena činila 669 dolarů, tedy podstatně více než jaká byla průměrná cena běžných chytrých telefonů (428 dolarů), prodej phabletů meziročně vystřelil o 174 % na 14,3 milionu. Přibližně 80 % prodaných phabletů neslo značku Samsung, Apple nebo LG.

Lídrem západoevropského trhu mobilních telefonů byl i v roce 2014 Samsung, ale jeho trůn se začíná kymácet. Výsledky prodeje telefonů této značky se propadly o 21 % a podíl Samsungu poklesl o více než pětinu.

Naopak druhý Apple prožil v západní Evropě příjemný rok a jeho výsledky zde vyrostly o bezmála 15 %.

Třetí skončila Nokia, resp. Microsoft, ale zde výsledky padaly ještě níž než u Samsungu, konkrétně o 23,9 %. Jen relativně těsně čtvrté proto zůstalo Sony. První pětici výrobců uzavřelo LG, přičemž obě posledně jmenované společnosti dosáhly jednociferného růstu.

Tabulka – Srovnání největších výrobců mobilních telefonů v západní Evropě za rok 2014 (miliony jednotek)

Výrobce

Prodej za 2014

Podíl v 2014

Prodej za 2013

Podíl v 2013

Meziroční změna

1. Samsung

61,4

35,3 %

77,7

42,3 %

-21 %

2. Apple

30,9

17,7 %

26,9

14,6 %

14,9 %

3. Nokia / Microsoft

19,7

11,3 %

25,9

14,1 %

-23,9 %

4. Sony

15,2

8,7 %

14,8

8,1 %

2,7 %

5. LG

8,7

5 %

8,1

4,4 %

7,4 %

6. ostatní

38,2

22 %

30,3

16,5 %

26,1 %

Celkem

174,1

100 %

183,7

100 %

-5,2 %

Zdroj: IDC

ICTS24

Graf – Meziroční srovnání podílů těchto výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci