IDC: Prodej chytrých hodinek se ve druhém kvartálu propadl o 32 %, ale neděste se

22. 7. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Apple
Relativní nový trh má za sebou první meziroční propad, a hned skoro o třetinu. Na vině jsou vynikající výsledky Applu z předchozího roku, které nedokázal zopakovat. Ostatní výrobci výrazně rostli.

Světový trh chytrých hodinek zaznamenal ve druhém kvartálu 2016 svůj první propad prodeje, a to bezmála o třetinu. Celkem se po světě během tohoto období prodalo 3,5 milionu chytrých hodinek, což představuje výrazný rozdíl oproti 5,1 milionu prodaných o rok dříve. Údaje přinesla pravidelná zpráva společnosti IDC.

Čtenář, jsa poslední dobou neustále ujišťován o tom, že prodej nositelné elektroniky v příštích letech prudce poroste (a jak píše samotné IDC, chytré hodinky mají jet v předvoji ) může být udiven. Třetinový meziroční propad však byl způsoben výjimečným druhým kvartálem loňského roku

Apple tehdy debutoval se svými hodinkami Apple Watch, koupěchtiví nadšenci vzali útokem Apple Story a výsledkem bylo 3,2 milionu prodaných kusů a okamžitá pozice světového lídra trhu se 72% podílem. Vzhledem k tomu, že Apple po roce prodává prakticky stále stejný produkt, bylo nemožné tento úspěch zopakovat.

Padá Apple, padá trh

Spotřebitelé už od počátku roku 2016 vyčkávají s nákupem chytrých hodinek v očekávání uvedení nových modelů. Nové funkce pro watchOS budou navíc uvedeny až ve druhém pololetí, díky čemuž zákazníci odkládají nákup Apple Watch,“ uvedl analytik Jitesh Ubrani s tím, že pokles výsledků Applu nutně přinese pokles celého trhu.

IDC si dále všímá stále ještě minimální přítomnosti výrobců klasických hodinek, byť zmiňuje vstup některých z nich, například Casia, Fossilu nebo Tag Heueru, na trh. Vzhledem k zavedeným značkám, distribuci a pochopitelně know-how však analytici očekávají, že by tradiční výrobci mohli v budoucnosti přispívat k růstu trhu.

Kromě Applu všichni velcí hráči silně rostli 

Pokud jde o výrobce, již zmíněný Apple zůstává ve vedení, byť se jeho podíl ztenčil z loňských 72 % na „pouhých“ 47 %. Zatímco Apple neprodal ani polovinu toho, co o rok dříve, ostatní velcí výrobci dosahovali dvouciferného růstu – druhý Samsung si například polepšil o 51 % a jeho tržní podíl se tak vrátil do dvouciferných čísel.

Nejlépe se dařilo třetímu Lenovu, které prodalo o 75 % chytrých hodinek než ve druhém kvartálu 2015. Čtvrté LG a pátý Garmin si polepšily přibližně o čtvrtinu, zbytek trhu naopak mírně ztrácel

bitcoin školení listopad 24

Tabulka – Výsledky trhu chytrých hodinek (miliony jednotek)

Výrobce

Prodej

2Q16

Podíl

2Q16

Prodej

2Q15

Podíl

2Q15

Meziroč.

změna

1. Apple

1,6

47 %

3,6

72 %

-55 %

2. Samsung

0,6

16 %

0,4

7 %

51 %

3. Lenovo

0,3

9 %

0,2

3 %

75 %

4. LG

0,3

8 %

0,2

4 %

26 %

5. Garmin

0,1

4 %

0,1

2 %

25 %

ostatní

0,6

16 %

0,6

11 %

-1 %

Celkem

3,5

100 %

5,1

100 %

-32 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně