Segment malých a středních podniků (SME) a tier 2 budou hlavními oblastmi, na které se komunita výrobců IT podle analytiků IDC v příštím roce zaměří.
S rostoucím zaměřením na segment SME bude dosah prodejního kanálu důležitější než kdy dříve.
„Role ISV se v ekosystému významně změní. Cloud a podniková mobilita, a stejně tak velká data změní směr vývoje. Sociální média dostanou jasnější obrysy a aktivace channelu vzroste na významu,“ uvedla Suchitra Narayan, senior research managerka, IDC Asia/Pacific.
Deset předpovědí, které budou mít podle IDC největší dopad na prodejní kanál:
1) Komunita ISV se díky transformaci byznysu v řadě odvětví, dopadu nových technologií ale i změně uvnitř samotného ekosystému ISV, stane stoupající hvězdou partnerského byznysu.
2) Výrobci se budou snažit vytvořit formální vztahy s komunitou ISV a zvýší svůj závazek skrze kreativní prostředky, jako jsou například fondy na výzkum.
3) Podle IDC vytvořily čtyři pilíře (cloud, sociální média, mobilita a velká data) nové obchodní modely a procesy. Proto se channel potřebuje těmto změnám rychle přizpůsobit. V roce 2013 budou výrobci vzdělávat své partnery a spolupracovat s nimi s cílem rozvoje obchodních plánů.
4) Distributoři začnou přidávat hodnotu oběma směry a budou hledat alternativní zdroje příjmů vedle kreditu, logistiky a financování. Agregace virtuálních a fyzických aktiv v „hodnotové bundly“ v roce 2013 více dozraje, uvádí IDC.
5) Telco se budou snažit získat větší část koláče podnikové mobility. IDC očekává, že telco začnou budovat vztahy se systémovými integrátory a VAR, kteří v současnosti drží v podnicích klíčovou pozici.
6) Ačkoliv koncept „SMP-in-a-box“ je známý už několik let, v roce 2013 přijde jeho zjednodušení a rozšíření o funkce jako analytika, procesy a vertikální řešení dodávané jako cloudové řešení.
7) Implementace systémů pro velká data měli v první fázi pod palcem převážně výrobci. V roce 2013 se budou snažit rozvinout ve větším měřítku, a proto své zkušenosti předají integrátorům, aby z jejich zařízení udělali mainstreamové produkty.
8) V oblasti sociálních médií se výrobci a partnerská komunita potýkají s hledáním vhodného média a rovnováhy mezi konektivitou, komunikací a spoluprací. IDC věří, že prostředkem pro umožnění peer to peer networkingu mezi partnerskou komunitou se stanou freemium nástroje.
9) Očekávejte silné marketingové aktivity ze stran hráčů v prodejních kanálech. IDC předpovídá, že marketingové materiály a přístup k informacím a prezentacím se stane zcela bezproblémovým. Důvodem má být, že si organizace buď vytvoří své interní služby, které tuto oblast budou mít na starost, nebo je outsourcují menším firmám, které jim je budou poskytovat.
10) Boj o talenty v roce 2013 zesílí. Partnerská komunita se bude potýkat s kreativním partnerstvím a P2P řešeními, ale stejně tak se subkontrakty jako standardními prostředky pro uspokojení tržních potřeb.
Zdroj: IDG News Service