Trh CRM aplikací se sice dělí jen na čtyři segmenty, ale na celém trhu působí velké množství výrobců. Analytici IDC očekávají, že tři ze čtyř segmentů CRM porostou v letošním roce nadprůměrně.
Segment zákaznických služeb má růst o 8,2 %, segment marketingových aplikací 8,8 % a prodejní aplikace o 8,6 %. Segment kontaktních center, který v minulém roce zaznamenal jen mírný pokles, poroste o 5,4 %. Celkově výrobci z prodeje CRM aplikací letos podle odhadu utrží 18 miliard dolarů, což bude představovat nárůst o 7,6 %.
Ve Velké Británii, Německu a Francii se bude podle analytiků v letošním roce dařit segmentu zákaznických služeb, který vzroste ve srovnání s minulým rokem o 8,2 %. Zatímco Austrálie, Brazílie, Kanada, Čína, Indie a Rusko zaznamenají silný nárůst v marketingových aplikacích a vyjma Brazílie také prodejních aplikací.
Top 3 výrobci s obratem přes miliardu dolarů
První trojka výrobků, Oracle, SAP a Salesforce.com vydělala v loňském roce z prodeje CRM aplikací více jak miliardu dolarů. Podíl Oracle dosáhl 11,8 % a dařilo se mu v Severní Americe a Japonsku. Nejvyšší meziroční nárůst (27,4 %) zaznamenal Salesforce.com, který dominoval v Asii a Pacifiku a regionu CEMA (střední a východní Evropa, Blízký východ a Afrika). Dalších 19 výrobců utržilo v součtu více jak 100 milionu dolarů a jejich podíl dosáhl 35 %.
Zdroj: IDC
Titulní foto: © shockfactor - Fotolia.com