Globální trh produktů pro bezdrátové sítě (WLAN) vykázal podle společnosti IDC ve druhém kvartálu meziroční růst o 2,5 % na 2,37 miliardy dolarů. Mohl za to silný 9,4% růst podnikového segmentu, zatímco ten spotřebitelský pokračoval v útlumu a poklesl o 7,2 %.
Spotřebitelský segment je pomalý v přijímání nového standardu 802.11ac a ve druhém kvartálu vykázal pouze 32,3% podporu v rámci všech prodaných přístupových bodů. Zároveň se však tato modernější zařízení postarala o 62,8 % celkových příjmů z tohoto segmentu.
Podnikový segment rostl díky digitalizaci
Za růstem podnikového segmentu podle IDC stála postupující digitální trasformace. Standard 802.11ac zde podporovalo již 84,5% prodaných přístupových bodů, které pak tvořily 92,1 % celkových příjmů výrobců. Starý standard 802.11n má podle IDC vymizet do konce roku 2018.
Pokud jde o jednotlivé regiony, nejvyšší růstu v podnikovém segmentu vykázala oblast Blízkého východu a Afriky, a sice o 33,2 %, ale dobře se dařilo o našemu regionu střední a východní Evropy, který vyrostl o 19,8 %.
Podobně slibně se vyvíjel i trh v Asii a Tichomoří bez Japonska, který si polepšil o 17,6 %. Západní Evropa vykázala růst o 16,2 %, Japonsko o 15,5 %. Hůře si pak vedla Amerika – jižní část vyrostla pouze o 1,3 % a severní část stagnovala při růstu o 0,3 %.
Cisco nestíhalo tempo trhu, Huawei hlásí dvojnásobek
Společnost Cisco zůstala i ve druhém kvartálu hegemonem trhu podnikových WLAN produktů se 43,2% podílem a 8,2% meziročním růstem. Na druhém místě s velkým odstupem následuje HPE-Aruba se 17,2 %, ovšem podstatně vyšším tempem růstu o 28,8 %.
Další výrobci dosahovali pouze jednociferných podílů. Brocade-Ruckus si meziročně pohoršíl o 7,4 % a držel 5,8 % trhu, Ubiquiti naopak vyrostlo o silných 37,1 % a jeho podíl stoupl na 5,3 %. Na pátém místě pak skončilo Huawei, které si díky závratnému 111,6% polepšilo na 4,2 % trhu.
Graf – Vývoj tržních podílů a příjmů největší výrobců
Zdroj: IDC