IDC: Podnikové přístupové body táhnou růst globálního trhu WLAN produktů

14. 6. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © bagpereira - Fotolia.com
Trh meziročně vyrostl o 4,5 % díky 8,6% růstu v podnikovém segmentu. Spotřebitelský segment naopak stagnoval a také vykazuje podstatně pomalejší nástup produktů podporujících standard 802.11ac.

Globální WLAN produktů vstoupil do roku 2016 meziročním růstem o 4,5 % v prvním kvartálu. Podle analytiků z IDC se o to postaral zejména komerční segment, který vykázal 8,6% růst, nejlepší za řadu posledních kvartálů. Vděčit za to může druhé vlně produktů podporujících standard 802.11ac, výměnám starších zařízení a dalším faktorům.

Samotný standard 802.11ac se v komerční sféře zabydlel velmi rychle. Zařízení, která jej podporují, tvořila v letošním prvním kvartálu již 59,6 % všech prodaných přístupových bodů a pocházelo z nich 75,6 % všech tržeb. Předchozí standard 802.11n si podle IDC hledal cestu do podniků výrazně pomaleji.

Spotřebitelský segment naopak stagnoval a výsledky byly prakticky stejné jako před rokem. Adopce standardu 802.11ac je zde podstatně pomalejší než podnicích, neboť koncové body, které standard podporují, zde v prvním kvartálu tvořily pouze 18,4 % prodaných přístupových bodů a 46,1 % tržeb.

Růst v Asii, propad v Jižní Americe

Trh WLAN produktů vstoupil do roku 2016 solidním růstem, srovnáme-li ho s prvním čtvrtletím roku 2015. Vzhledem k absenci velkých makroekonomických nebo geopolitických potíží a konci cyklů řady starších zařízení se křivka růstu vydala směrem vzhůru,“ uvedl analytik IDC Nolan Greene.

Z geografického hlediska trh nejvíce vyrostl v regionu APeJ (Asie a Pacifik bez Japonska), konkrétně o 19,7 %. Dobrý růst vykázal i trh ve Spojených státech (14 %), zatímco v regionu Blízkého východu a Afriky trh rostl jen mírně (4,5 %).

V západní Evropě trh rostl ještě mírněji (2,7 %), zatímco náš region střední a východní Evropy vykázal pokles o 8,8 %. Hůře dopadlo Japonsko, kde se trh propadl o 9,2 %, nejhůře se však vyvíjel trh v regionu Jižní Ameriky, který se propadl o 15,6 %.

Masivní růst menších výrobců

Mezi výrobci i nadále dominuje Cisco, byť si kvůli 2,7% růstu mírně pohoršilo a jeho podíl již dosahuje „jen“ se 45,2 % oproti loňským 47,8 %. HPE-Aruba drží druhé místo, ale jeho výsledky byly v meziročním srovnání o 2,3 % nižší, a podíl firmy tak poklesl ze 17,6 % na 15,8 %.

Velmi dobře se naopak dařilo třetímu Ruckusu, jehož tržby meziročně vystřelily o 21,3 % a podíl společnosti se díky tomu zvýšil na 7,7 %. Ještě lépe na tom byla světová čtyřka v podobě Ubiquiti, které si polepšilo o 63,3 %. Jen o trochu méně (62,9 %) se pak zlepšily výsledky pátého Aerohivu. Podíly posledních jmenovaných v prvním kvartálu činily 4,3 %, resp. 2,3 %.

ICTS24

Graf – Vývoj trhu a podílů výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi